Har stilt samme spørsmål under "spørsmål og svar"...Hva kan man regne med? Jeg regner med det er individuelt, men jeg har lagt merke til at etter og ha gått på ketolysekuren på ca 6 uker og vekttap på ca 7 kg på denne tiden, at huden rundt lårene har blitt litt slappere...det skal sies at det også var der det var mest...men jeg har altså fremdeles ca 5-6 kg som skal vekk. Andre som har opplevd tilsvarende? Vil dette fortsette, eller er det en overgangsfase? Hvor mye kan trening hjelpe? Erfaringer, anyone?
Da jeg var 26 gikk jeg ned omtrent 20 kg på sju måneder. Mot slutten av vekttapet hang nesten hud mot hud på magen f.eks, men det meste har trekt seg sammen.
Det har for din del gått ganske kort tid ennå, så om du gir det i alle fall et år etter vekttapet, så vil du se at det har trekt seg bra sammen, særlig når du ikke har så mye å gå ned.
Trening kan jo ikke gjøre noe direkte for huden, men isometriske øvelser, gjerne yoga og pilates kan gjøre huden mer fleksibel, og om du får mer muskler så får du også noe å fylle opp huden med.
Massasje skal visst også hjelpe, men dette vet jeg lite om. Kroppen fornyer uansett all hud ca hver 7 uke, så gi det tid :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.