< Tilbake til oversikten

OE, hva skiller det fra f.eks Skaldemann og Atkins?

Nannah sa for siden:

Trenger litt input her...Danish lr noen annen...
Vi skal starte opp på ny frisk...med først vektap. men og en varig livstilsendring.
*Går man greit ned på dette?(behøver ikke gå så fort altså)
*Kan man spise mer grønnsaker her enn feks på Atkins induksjon?
*Hvorfor kan man spise potet og fx kålrot på OE?
D et er en jungel derute av forskjellige lavkarbodietter..og det er vanskelig å finne en som passer til akkurat mine behov. Selv om jeg skal gå hos Lindberg...så tror jeg ikke hans opplegg er greia for meg..

Nannah sa for siden:

Dytt!!

Nannah sa for siden:

Spark!!!

hanne42 sa for siden:

Ferietid?:confused:

chili sa for siden:

dytter

Slenger meg på spørrekoret!

Polleke sa for siden:

Jeg har lurt på det samme, men har ikke peiling. Bare valgte meg ut Atkins da ei jeg kjenner fortalte om det, og sånn har det blitt (: Vet mye om Atkins da, for jeg har bøkene om det, så bare å spørre om det er noe du lurer på angående Atkins. Men jeg er fersk da :P

Nannah sa for siden:

Jeg har gått på atkins/skaldemann før...
Er gammel i gamet..men er nysgjerig på OE.

JenJen sa for siden:

Jeg mener OE har mindre proteiner, mer karbohydrater og mer fett :ja: Her diskuteres forskjellen mellom OE og Atkins, bare kjipt at tråden er noe amputert :rolleyes: (fra side 4 og utover står det mye interessant)
Har prøvd OE en liten periode og det var egentlig veldig greit, men det ble for tungvint å holde styr på alt. Dessuten har gratisprogrammene såpass store feil at jeg enten gikk veldig over proteingrensa, eller ble liggende langt under. (Og jeg er i tillegg veeeeldig glad i kjøtt, og da ble proteinbegrensning litt kjipt :o 65 gr protein er jo ingenting!)

Denne formelen står et stykke ut i tråden:

Vil absolutt anbefale å prøve, selv om jeg personlig syns det var for komplisert.
Man går greit ned i vekt, det er lettere å leve med i sosiale sammenhenger, og listen over matvarer man kan spise er lengre :p
Jeg er ingen OE-ekspert da, så det kan hende jeg har misforstått noe ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.