< Tilbake til oversikten

Atkinsbar ok?

Izzi sa for siden:

Jeg har lest litt rundt her om disse atkinsbarene, men skjønner ikke hvorfor de ikke er ok? Hvorfor skulle de forhindre vektnedgang? Jeg trodde det handlet om å holde seg under 20 g karbs?

Carisma sa for siden:

Det handler vel også mye om å spise mat som er bra for kroppen, uten for mye tilsetningstoffer. Der scorer desverre atkins-baren veldig lavt.. Den er full av kunstig søtning og andre ting som både kan påvirke veknedgangen og som generellt ikke er særlig bra. Prøv å finne naturlige alternativer, og bruk barene kun ved krisetilfeller :ja:

Izzi sa for siden:

Okei.. Skjønner jo dette med å spise ting som er bra for kroppen, men skjønner bare ikke helt hvordan søtningsstoffer kan påvirke vektnedgangen? :)

Mt2t sa for siden:

Tror det er sånn at søtningstoffer trigger søthungeren, dermed spiser man mer.

Areola sa for siden:

Sukkeralkoholer skal gå gjennom systemet uten å bli "registert", men det viser seg at enkelte registerer alkoholene som bare det, og kunne da like gjerne spist sukker..

Photobscura sa for siden:

Samt at et overdrevent bruk av Atkins-barer kan gi noen mindre morsomme effekter. Heavy rumling i magen med påfølgende smerter og langvarige dobesøk ... Jeg har prøvd å leve på Atkinsbarer under sykdom, det gjorde ikke akkurat tilstanden bedre :p

Og, ja, ellers vil jeg signere Carisma. Karbohydratene skal ikke komme fra tilfeldige kilder, men i hovedsak fra grønnsaker som vokser over jorden, og her er det mye snadder å velge i!
Det er vel ikke for galt å spise en Atkins-bar nå og da, men det er jo ikke ment som hverdagskost, mer som en nødløsning. Og så gode er de strengt tatt ikke heller :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.