< Tilbake til oversikten

Ketose/lavkarbo i sommer

Lykkelig sa for siden:

Jeg har fått i "oppdrag" å slanke mannen. Men jeg vet jo med meg selv at det kan bli litt tricky i sommer når vi skal på ferie i syden og gå ut for å spise ofte.
Har noen av dere erfaring med å kjøre lavkarbo for så å virkelig gå over til rent ketogent kosthold når vi er hjemme igjen og lettere kan styre kosten?

Vil det lette hans overgang til ketose også? Eller er det bedre å bare kjøre normal sunn kost gjennom ferien og så sette inn støtet?

Jeg blir nok med på lavkarbo kosten jeg også for jeg har nok gått opp endel etter at jeg gav meg i januar.
Og sånn til opplysning så skal han styre kosten selv altså. Men jeg har lovt å hjelpe han i gang.

annerii sa for siden:

Ferietid

Min er faring er at det "går greit " med lav karbo i syden
Det som jeg og min familie har gjort er at vi har med oss måltidserstatter, som inneholder lite karbo og mye protein, også spiser jeg gjerne salat, da "trenger jeg ikke " så mye høy karbo mat
Helt lav karbo blir det vel ikke på ferie, men prøver at det ikke går helt i taket heller da:)

Lykketil
og god sommer
anne

LenaBeatrice sa for siden:

Da jeg var i Egypt "freaket" jeg ut de to første dagene,og følte meg pyton.
Gikk over til å spise a la Lindberg resten av uka, og følte meg mye bedre da.
Jeg spiste mye bønner, linser, salater, kjøtt i alle varianter, og jeg drakk mye vann. Var ikke sånn super duper flink, men holdt meg for det aller meste unna de verste karboene.
Tok lange svømmeturer i bassenget hver dag, noe som hjslp veldig mye.
Så var det tilbake til strengere kosthold da vi kom hjem :-)

Photobscura sa for siden:

Det handler vel i hovedsak om å bare unngå de verste bombene, som brød, ris, pasta, poteter, godteri og øl ;) Kan ikke helt se at det skulle være vanskelig være seg ferie eller hverdag. God ferie og lykke til :blomster:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.