< Tilbake til oversikten

Rockering-maraton!

Janis sa for siden:

Startskuddet går i dag!

:visemuskl

Her kan vi motivere hverandre, og dele resultater osv.
Kanskje flere blir inspirert til å hive seg på rockering epedimien :D

Janis sa for siden:

(skrivefeil ser jeg... epedimien...)

Jeg setter meg ikke så høye mål, men foreløpig bare noen minutter om dagen.
løper og finner ringen

Sulphur sa for siden:

Jeg har ikke begynt enda. :o

MEN - dere som ikke får det til, sjekk her og her. Prøv å presse i motsatt retning enn det som føles logisk. Man skal liksom presse mot rockeringen hele tiden, det kjennes nesten ut som man motarbeider den i begynnelsen. Det var iallefall sånn jeg fikk teken på det første gang.
Hvis du føler de andre snuttene nedover på høyre side på youtube, så får du mange andre praktiske tips, også hvordan man kan skikkelig få til en treningsøkt.

Lykke til! Nå skal jeg rocke. :D

Tidl. medlem sa for siden:

Min er på vei i posten, gleder meg villt!

Seba-stina sa for siden:

Jeg har prøvd igjen i dag.. Fikk til liiiitt flere runder denne gangen. Men med min eplefasong så mister jeg farten. Æsj altså!! Men jeg skal gå på igjen med liv og lyst i morra, og prøver igjen... hehe...

Janis sa for siden:

Da har jeg rocket litt :)
Bare 5 min tilsammen. Husker de fæle blåmerkene sist. Så tar det med ro.

Mt2t sa for siden:

Men hvordan skal det fungere dette maratonet da? Skal vi skrive inn her hvor lenge vi rocker?

Jeg har ikke rocka på leeeeeeeeeeeeeeeenge, så jeg er for nybegynner å regne igjen. Derfor begynner jeg på 3 minutter per dag den første uka. Orker ikke å bli lilla over det hele...

Zhadra sa for siden:

:ja:

Regner med de er her senest starten av neste uke, var visst litt stor pågang akkurat nå :D

Mt2t sa for siden:

Jeg har rocka 3 minutter i dag:)

Janis sa for siden:

Veldig enkelt :D Bare rocke i vei!
Fortell om de herlige blåmerkene som kommer, hvor flinke dere er, og kanskje resultater- til inspirasjon:)

Janis sa for siden:

Men det er bra!
Merker det garantert selv om du ikke rocker mange runder. Magen jobber fordet:)

Janis sa for siden:

Tidlig på'n du er da:)
Flink!

Mt2t sa for siden:

Jupp, tok det før frokosten. Nå er dagen klar til å steke seg i sola:)))

Fytti, så varm jeg ble rundt livet av den rockinga. Skjønner godt at det hjelper, ja! Føles som om det brant, faktisk.

Sulphur sa for siden:

Flesket mitt. :hylgrine: Ante ikke at det skulle gjøre noe så inni granskævven vondt. Jeg har rocka bare noen få minutter i går og i dag. Blir man ikke herda før det har gått flere uker?

Seba-stina sa for siden:

I dag har jeg rocka igjen føle seg flink Rocka tilsammen 10minutter, men jeg tror jeg får like mye trening av å bøye meg ned for å ta rockeringen opp igjen fra gulvet :lol:

Zhadra sa for siden:

Hihi, mange som ønsker å trimme midja til bikinisesongen ;)

Mt2t sa for siden:

He he, en uke eller to må du nok regne med:D

Janis sa for siden:

Hehehe... :p
Tok ikke mer enn et par dager på meg sist, så var det ok.

Holdt forøvrig på i ca 5 min i dag selv :) Ingen blå merker enda, men kjenner det godt!

Janis sa for siden:

Har dere målt dere før start? Morro å se etter en uke eller to.
Skal gjøre det selv i morgen.

Mt2t sa for siden:

Tar en måling i morgen jeg og. Da er første uke gjennomført og vannet ute av kroppen:)

Bæret sa for siden:

17 minutter sammenhengende i går, og 10 min i dag.

Har tre solide blåmerker...:D

Mt2t sa for siden:

Oj oj, så effektiv!!!

Jeg skal ta 5 minutter nå før frokost.

Janis sa for siden:

Dæven så flinke dere er!
Jeg har ikke orka å se på ringen i dag. Er 30 grader ++ i sola her hjemme. Venter til sola går ned, så tar jeg det i hagen. (hagen er godt sjult-heldigvis)

Er hjemme i permisjon, så det er i grunn ingen unnskldninger til bevegelse...

Kanutten sa for siden:

HVOR kjøper dere rockeringene??? Jeg husker jeg var en megakløpper da jeg var lita... DET talentet er nok dødt og dypt begravet... :lol:

Seba-stina sa for siden:

Jeg fatter ikke hvordan dere klarer å holde på i 10minutter i strekk uten at ringen faller ned, jeg?! Jeg klarer 6-7 runder, jeg, og så faller ringen ned.. Og jeg har prøvd alle mulige råd og tips som jeg har fått og kommet over...

Rockeringen min kom i går. Ble en 5er-ring på meg siden jeg hadde rota til bestillinga. Jeg fikk det til med en gang, det som stopper meg er alle vondtene. Det går over, sant?!

martine sa for siden:

Dette vil jeg være med på!

Zhadra sa for siden:

Jeg fikk rockeringen mi i dag, så nå er det bare å kjøre i gang... Kjenner det godt i sideflesket etter økta i dag:eek:

Greide ingenting i dag jeg, så mørbanka etter i går :eek:

Mt2t sa for siden:

Det går over:)

4 minutter på meg i morges, skal ta 5 minutter i kveld.

Bæret sa for siden:

Det går over :fnise:

Jeg startet rolig, men må alikevel ta noen dagers pause...

Vondt jah...

Rocka et par runder i kveld, vondt ja

frøken sa for siden:

Jeg ønsker meg også en rockering. Hvordan velge rett størrelse?

tveitan sa for siden:

Jeg så de hadde på apoteket her jeg bor. Duger de tru. Den var faktisk rimligere enn på nettet

4me sa for siden:

Foreløpig idag har jeg rocka i 12 minutt.

Mt2t sa for siden:

Deter ikke samme type, men de fungerer jo helt sikkert som trening de og. Men de "tar" ikke sideflekset på samme måte, tror jeg.

Jeg har, til tross for festivalhelg, klart å rocke et kvarter på fylla i går:p Hi hi, jeg fikk venninna mi hekta på rockering, hun fikk den for noen dager siden og da jeg skulle være der i helga, måtte jeg benytte sjangsen.

martine sa for siden:

Det var så Gøy...! den er jo helt utrolig... men det gjør så vondt...

4me sa for siden:

Igår rocka jeg i 20 minutt. Idag har jeg ikke begynt enda.

4me sa for siden:

Ser ut som det er kun jeg som er aktiv. 12 minutter idag. Ser tydelig forskjell fra jeg begynte til nå! :D

Mt2t sa for siden:

Jeg er aktiv!
Sånn i rykk og napp iallefall. Ingenting i dag, men 30 minutter i går. Var faktisk litt støl i magen i dag, reine situpsene dette:D

Bæret sa for siden:

Jeg rocker jeg, men ikke hver dag.
Blir vel 3-4 ganger i uka nå, har startet opp trening også.
Blir ca 20 minutter i gangen, og sideflesket har krympet ja. :D

4me sa for siden:

Ikke vært så aktiv selv siste dagene. Men idag ble det usle 5 minutt da. Bedre enn ingenting hvertfall...

Jeg sliter fortsatt med herdinga med 5er-ringen min. Mamma har også kjøpt seg ring nå, en 3er, det var lett det! Føler meg ikke rundjult heller i dag. Jaja, får bare prøve å herde meg.. :o

Lillihka sa for siden:

Nå har jeg bestilt meg en rockering :D

4me sa for siden:

Jeg har beggedeler. Etter en stund med den lille så klarer jeg fint den store uten å få vondt.

timich sa for siden:

Jeg har nettopp fått rockeringen i hus, men får det ikke helt til! Jeg har visst glemt gamle kunster:rolleyes: Jeg må vel sette meg ned og se litt mer på disse videoene.

timich sa for siden:

Glemte å si det, men jeg kjøpte min på www.flust.no. Kjapp og grei levering:)

Seba-stina sa for siden:

Jeg blir bare frustrert fordi jeg får ikke dreisen på det... Faller fortsatt ned etter 5-6 runder.

frøken sa for siden:

Da har jeg kjøpt meg rockering :D

Fikk beskjed om å rocke 2 minutter 2 ganger om dagen den første uka.
Jeg er ferdig med dagens økter, og har vondt i hoftebeinet. Regner med at det går over etterhvert.

frøken sa for siden:

her var det ikke mye fres;)

Jeg har fått dreis på rockinga, og rocka en time i dag, en time i går og tre kvarter i forigårs:D

Er sår i sidemagemusklene!

frøken sa for siden:

Er det ingen som rocker lengre?
I går rocka jeg i 1,5 timer:D
45 min hver vei.

Pearl sa for siden:

Jeg har det helt likt som deg. Når jeg prøver meg med ringen så får datteren og venninnene latterkrampe.

AvaAdore sa for siden:

Eg er med!:D
rockeringen min er berre 850 gram, so eg må investere i ein ny, men med er eg!
Her i huset er det 30 min med rocking kvar kveld... skulle kanskje holdt på lenger?:confused:
må lære meg å rocke motsatt veg og...:eek:

denne har eg no:

vanvittige knoppar på innsida, men det går fint;)

frøken sa for siden:

Det er viktig å rocke begge veier, ellers blir du skeiv i musklaturen. Jeg rocker halve tiden hver vei. Det var vanskeligere med "feil" vei i starten, men nå er det like lett begge veier.

AvaAdore sa for siden:

en time i dag!! hurra!!
og eg har lært meg å rocke andre vegen og no, sjølv om det er litt....skranglete;)

frifuggel sa for siden:

Får til 4,5 runder med min, kommer seg! :D

Seba-stina sa for siden:

Jeg har for lengst gitt opp dette... Har fortsatt min rockering, men jeg klarer ingenting på den. Når jeg har fått bort litt av eplefasongen min skal jeg prøve igjen, kanskje jeg får det til litt lettere da...

nyher sa for siden:

hvordan rockering er det dere bruker? de tunge?

Lava sa for siden:

En stund siden denne har vært oppe, kanskje begynne igjen nå når det går mot våren?

frifuggel sa for siden:

Da trenger jeg et kurs, først, får absolutt ikke til mer enn 3-5 runder på min... Hehe Snart er vel eplefasongen mer epleskrott, og da mer egnet til rocking. Håper jeg..

DrBabe sa for siden:

Har alle fått smal midje nå, eller? Jeg har tung rockering som har fått hvile i et halvt års tid, men som skal til pers igjen nå. Hadde vært gøy å få med flere. Jeg må vel starte pent igjen, for ikke å bli alt for gul og blå. Tok vel en 3-4 ganger sist, før fargepaletten var borte. Men man gjør lurt i å bare rocke annenhver dag i starten.

Tror jeg skal starte med 5 min hver vei i dag, da.

Er det bare jeg som har hørt at man ikke bør rocke mer enn 30 minutter tilsammen? Jeg vet ikke hvor jeg hørte det, så jeg er meeget kildekritisk til det utsagnet. Og ikke minst lurer jeg på hva begrunnelsen i så fall skulle være. Men jeg pleide vel i grunnen bare å rocke ca. 15-20 min hver vei, selv på det meste. Trener helst litt mer variert gjennom uka liksom.

Lava sa for siden:

Jeg kom aldri lenger enn til å klare ca 10 minutter hver vei.. :p
Og nå skal ringen frem igjen! :heia:

tangoto sa for siden:

Hei dere! Dette virker gøy! Og enkelt å bruke hjemme i tidsklemmehverdagen. Er det verdt investeringen? Tenker mest på tidsbruken fremfor evt annen trening? Blir man litt lei etterhvert? Hva er deres erfaringer? Resultater?? :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.