Tagimpo sa for siden:
Noen som mener man ikke skal drikke Redbull light? Den inneholder 0 karbo står det på boksen :)
Tagimpo sa for siden:
Noen som mener man ikke skal drikke Redbull light? Den inneholder 0 karbo står det på boksen :)
LenaBeatrice sa for siden:
Jeg mener at redbull light er veldig godt :o
Men jeg mener også at jeg ikke skal ha for mye søtningstoff, karbo eller ikke.
Virker uheldig på vektnedgangen min.
Hvorfor det er slik er jeg faktisk ikke helt sikker på, men jeg har gjort den erfaringen noen ganger nå.
arnakristin sa for siden:
Hei
Det er ikke alltid bare karbo innholdet som bekymrer folk her inn, mange tar også i betraktning andre ting som heller ikke er bra for kroppen. Nå er det en stund siden jeg leste næringsinnholdet på Redd Bull men uten sukker betyr som regel stappfullt av søtningsmidler.
Her er noe jeg skrev i en annen tråd om Redd Bull her inne for noen dager siden: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26557&highlight=red+bull
Red Bull er vel ikke akkurat det jeg ville ha drukket med sukker heller…
Selv om de har modifisert produktet i henhold til det norske regelverket. Originalutgaven (altså den som selges i utlandet) av Red Bull har for høyt innholdet av vitamin B6, koffein, taurin og glukuronolakton i henhold til Norsk lovverk.
Regner med at de nå ligger akkurat under grensa.
Tagimpo sa for siden:
Ja, jeg lærer nok av dette om jeg ikke går ned pga. jeg drikker så mye søtningsmidler. ;p
Matjunkie sa for siden:
Redbull er jo kjempe godt! Men jeg merker at jeg stopper opp viss det blir for mye av de falske søtstoffene ;P det blir som regel på byen jeg drikker redbul sammen med vodka (som har 0 karber) :D
noen andre som reagerer på fløte? sist jeg gikk på kuren slo den feite fløten meg rett ut av ketolyse..noen som vet hvorfor??
caduceus sa for siden:
Det er karbohydrater i fløte også. Kanskje du glemte å regne dem med?
Uansett kan det være lurt å bruke kremfløte 38% da den inneholder
2,9 g/100 g i motsetning til matfløte som inneholder 3,8 g/100g :)
Photobscura sa for siden:
Jeg vet ikke om jeg går ut av ketose med fløte, men jeg stopper opp eller går opp i vekt om inntaket er for stort fordi jeg ikke tåler kaseinet (melkeprotein).
Camz sa for siden:
Har alltid drukket mye søtstoffer jeg, men har ikke stagnert m,in vektnedgang :p Redd bull light er en hit hos meg å jeg drikker det ganske ofte ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.