< Tilbake til oversikten

Disse nydelige vaflene

matitt sa for siden:

Er det noen som vet om disse vaflene er like gode hvis man spiser dem neste dag? Eller om røra holder seg godt til neste dag, så kan man steke dem da? De smakte iallefall utrolig godt nystekte, har overspist nå :cool:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18358

arnakristin sa for siden:

Hei,
Jeg lager ikke disse vaflene, liker ikke disse erstatningsproduktene så jeg aner ikke hvordan vaflene blir ved lagring, husker at det gikk greit med noen frokost lapper jeg prøvde. …men røra kan godt stå i kjøleskapet til dagen etter, ikke noe forskjell der sammenlignet med vanlig vaffelrøre.

Gracella sa for siden:

Jeg har i alle fall både fryst ned slike vafler og spist de etter et par dager i kjøleskapet. Selvfølgelig er de ikke som nystekte, men de er gode nok :). Har ikke prøvd å la røra stå lenge.

arkine sa for siden:

går det bra og steke dem i vaffeljernet da ,,,sisst jeg prøvde en oppskrift på vaffler her inne ,fikk jeg ikke vafflene ut de hang dønn fast,,måtte skrape ,og det gikk heller ikke , så hivde hele jernet til slutt

tror ikke det var denne oppskrifta

noen som har prøvd og steke de som pannekaker ,lettere og gjøre rent stekepanna i tilfelle

matitt sa for siden:

Tusen takk for svar:)
Arkine, disse gikk lett ut av jernet, smurte med smør før steking! Og de var gooode:)
Da har jeg litt røre igjen fra i går som skal stekes nå, jippi!

arkine sa for siden:

jeg laget dem i dag ,joda de gikk fint ut av jernet ,,men akurat så kjempegode vil jeg vel ikke påstå de var ,,men med sukker og syltetøy på hadde de nok vært bedre ,,men jeg brukte ikke det da ,,
hadde sukrin i røra ,en hel haug syns jeg ,men tydligvis ikke nok

matitt sa for siden:

Hmmmm......jeg hadde heistad syltetøy og rømme på mine. Og mye mer kardemomme i røra enn hva det står i oppskriften (har erfart at det meste smaker EGG når man skal leve lavkarbo, hehe, så prøvde å skjule eggesmaken:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.