Har for første gang på sikkert 15 år fått munnsår.... :(
Hva gjør jeg? Siden det er søndag og jeg ikke har noe annet i huset, har jeg klint tannkrem på. Hva bør jeg kjøpe i morgen, eller er det for sent allerede?
Skal om ca 4 uker på ferie til Thailand for en måned. Ville derfor ta litt solarium for å ha noe underlag... Men hva gjør jeg nå? Kan jeg sole meg med herpessår på leppa? Noe så kjiiiipt!
Jeg har i perioder vært mye plaget med munnsår og kan aaalt om dette. Hadde en ex som smittet meg med herpes... puh
Jeg vil anbefale Antix eller Vectavir, som fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Det lindrer smertene og forkorter tiden med munnsår.
Jeg tror solarium og munnsår vil være en grei match, munnsåret har brutt ut og må bare leges.
hm, jeg hadde utbrudd jevnlig 1-2-3 ganger i året, men etter omlegging til lavkarbo er det forsvunnet. Så mitt beste tips er å styrke immunforsvaret. Sol styrker immunforsvaret. Pass på at man ikke bruker for mye solkrem med kjemisuppe i. Blir det for mye sol så dekk seg til.
Munnsårplaster er jo hinsides genialt. Lindrer smerten og sørger for at såret ikke etterlater noen arr. Selv pleier jeg å fjerne blemmene med en steril kanyle, vaske og tørke ut såret med ren medisinsk sprit/klorhexidin og deretter ha munnsårplasteret på. Dette gjør jeg tre ganger daglig. Da gror såret fint under plasteret etter noen dager, uten at man får noen skorpe som sprekker og væsker og er ekkel i to uker.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.