lille74 sa for siden:
altså jeg tenker på hva inneholder måltider?
ser for meg at jeg blir lei rimelig fort...:rolleyes:
og nå har jeg fått lov å legen å prøve ketolyse:D
lille74 sa for siden:
altså jeg tenker på hva inneholder måltider?
ser for meg at jeg blir lei rimelig fort...:rolleyes:
og nå har jeg fått lov å legen å prøve ketolyse:D
Brantjoa sa for siden:
.. det jeg på en måte brant meg på vat at jeg slavisk fulgte en oppsatt diett de første 5 dagene.. ble litt lei..
jeg spiste: frokost: 4 egg og 3 skiver bacon med salat..
lunch: salat med 200 gram kjøttdeig og 150 gram ost( egentlig veldig godt) mellommåltid (valgfritt) en proteinshake med 2 spiseskjer tran og 3 med olivenolje( dette er for å få kroppen fortere inn i ketose)
middag: kotelett/farsekaker/kylling/ribbe med masse grønnsaker, lag gjerne en hvitløksdressing av sæterrømme med hvitløk og masse deilig krydder ;-)
Gjerne en salat eller lignende til kvelds (hvis du orker)
dette er en utrolig bra måte å gå ned på.. aldri sulten og jeg har ingen behov for sukker lenger... utrolig deilig..
etterhvert så åpnes bare øynene dine for alle de utrolig gode rettene og variantene du kan lage... :-)
meerethe sa for siden:
Heij... ;) Jeg lurer bare på om man må spise 15g karbo om dagen?? eller er det bare en grense...:)
nalana sa for siden:
Det er det delte meninger om. Det er det tallet som er anbefalt for damer hvis man går på ketolyse i hvert fall, men ellers er det bare et tall.:)
Brantjoa sa for siden:
Jeg anbefaler at man ikke tenker for mye på akkurat det... hvis du klarer å holde deg sånn nogenlunde til det jeg skrev istad de første 3-4 dagene er du i ketose og da kan du jo begynne å leke litt med forskjellige typer mat..
og hvis du plutselig en dag føler deg helt ødelagt har du nok spist noe feil ;-) hehe
meerethe sa for siden:
syntes det er vanskelig... men er det viktig å spise 15gkarbo de første dagene? hvordan skal jeg følge med slik?
martine sa for siden:
Dette med Oljen er et kjempetips! 2 shoot hver dag - å du har klart Fettkravet for dagen uten å måtte være fanatisk. Kjempetips
Mjauritz sa for siden:
For meg har det vært viktig å planlegge, nettopp fordi jeg kjenner meg selv og vet at jeg er lite flink til å variere og dermed blir lei det jeg spiser. Her inne myldrer det jo av oppskrifter så muligheten er der til å lage den beste maten EVER!! Det å lese mye om kostholdsfilosofien man skal følge er også viktig - og å lese på forumet! Lykke til!
Løvetann sa for siden:
Hvis du skal prøve ketolyse anbefaler jeg at du investerer i Torkil P. Andersens bok "Slank med ketolysekuren". På side 106 finner du bl.a. komplett menyforslag for en uke med frokost, lunsj, middag og kvelds + oppskrifter. Følger du det, blir du nok ikke lei. (Dvs. du orker sannsynligvis ikke spise all maten som er foreslått der. :D )
En tilleggsfordel med boka er at den inneholder masse grunnkunnskap som du ikke finner her på forumet. Forumet er ingen erstatning for boka, men et viktig supplement og inspirasjonskilde for mange av oss.
På www.ketolyse.no kan du bestille boka og de tre kosttilskuddene som anbefales. Eventuelt også urinprøvestix for å sjekke at du er i ketose.
Når du har fulgt opplegget fra boka og kommet inn i det, kan du finne gode oppskrifter og råd her på forumet.
Lykke til!
Gracella sa for siden:
15 g karbo er det som er anbefalt som et minimum (for damer) på ketolysekuren.
Du må nok belage deg på å veie maten i begynnelsen og regne ut hvor mye karbo du får i deg. Men trøst deg med at du kommer fort inn i det!(Og det er verd den lille innsatsen!! :))
Et lurt tips er å finne ut hvor mye karber det er i f.eks en ss rømme, en blomkål- eller brokkolibukett, en skål med ditt eller datt - altså det du ofte spiser.
Skriv det opp og ha den listen med deg, så tar det ikke mange dagene før du vet hvor mye karber det er i maten du spiser.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.