< Tilbake til oversikten

Cookies?

Aryn sa for siden:

Ok, begynner å bli noe mer husvarm på forumet, så jeg spør ivei så snart jeg lurer på noe. Bær over med meg! Ok. Fant en oppskrift på cookies jeg kunne tenkt meg å prøve, men har ikke holdt på med dette karbo-greiene lenge nok til at jeg føler meg trygg nok på massiv eksperimentering ennå... Noen som kan hjelpe meg med å gjøre denne om til best mulig lavkarbo?

Havrecookies

2 dl flytende margarin eller 1,8 dl rapsolje
3,5 dl rørsukker eller 2 dl honning
1 ts vaniljesukker
7 dl havregryn
2 egg
2,5 dl hvetemel (evt bytt ut halvparten med sammalt hvete)
1 ts salt
1 ts bakepulver
200 g mørk sjokolade
0,5 dl mandler eller valnøtter
ev. lettmelk

Tips til omgjøring i boka: bruk 0,5 dl honning og 4 ts flytende Natreen eller tilsvarende søtningsmiddel.
Ellers tenker jeg hvetemelet må byttes med noe. Kruskakli, kanskje? Proteinpulver? Nestargel?
Ikke har jeg fått huet helt rundt utregning av karbo helt ennå, heller...

:hjelp:
Eller har jeg vært flink nå? :lol:

Tidl. medlem sa for siden:

Margarin, sukker, hvetemel og havregryn må byttes ut. Tror jeg heller ville funnet en lavkarbooppskrift i første omgang

nøtta sa for siden:

det ligger en opprskrift på cookies her inne... mayas cookies tror jeg de heter. Jeg ville bakt de istedet ;)

Aryn sa for siden:

Takker for svar. Er så glad for at man kan få gode og raske svar her inne. Så er det lettere å unngå 'feil'... :D

Løper og leter etter den andre oppskriften...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.