Areola sa for siden:
Fant en fin link som jeg tenkte andre også kan ha nytte av:
Informasjon om magnesium fra nettdoktor.no
Og til slutt, det jeg lurte på i første omgang:
Areola sa for siden:
Fant en fin link som jeg tenkte andre også kan ha nytte av:
Informasjon om magnesium fra nettdoktor.no
Og til slutt, det jeg lurte på i første omgang:
Tutte sa for siden:
Takk for mye nyttig informasjon ! :) Tar magnesium hver dag jeg, og det hjelper ! Har alltid vært plaget med mye kramper, har tidvis endel enda, men er lenge siden jeg våknet på natta av kramper, og det må jeg jo si er veldig deilig ! :)
aslaug sa for siden:
Denne tiltredes! Nattesøvnen ble reddet takket være magnesium!
Nannah sa for siden:
Magnesium har vært min reddning i årevis...har vært plaga med alvorlige kramper
og forde jeg har hatt ubalanse i kroppen grunna lavt kalium og daglig bruk av vanndrivende har magnesium vært en nødvendighet.
Ytterst sjelden jeg har kramper lenger:)
nilmor sa for siden:
Flott og nyttig link, da blir det innkjøp av magnesium og forhåpentligvis reduksjon av muskelkramper overalt i kroppen :)
Antoinette6 sa for siden:
Men si meg, - har det ikke også noe å si at det hjelper kroppen til å bli mer basisk for oss som går på Lavkarbo og at det også er derfor vi bør ta det.
Eller er dette bare tull
nilmor sa for siden:
Da har jeg tatt kosttilskudd i form av magnesium og kalsium i 3 dager og krampene er så godt som borte!
Igjen takk for hjelpen! :)
Kanutten sa for siden:
Det skal mye mer enn bare denne dosen av magnesium for at kroppen skal bli basisk.
En basisk kropp er verd å streve etter fordi at stress etc lager en sur kropp.
-Cilia- sa for siden:
Ingen ting av det jeg har lært i kjemien (som jeg husker) sier at magnesium kan virke basisk. Men så har jeg jo ikke studert det i mange år heller da:)
Antoinette6 sa for siden:
Takk, takk ! Og du har nok helt rett, Kanutten, - en liten pille magnesium gjør nok ikke susen . . .
Er ikke alle mineraler basiske ? Jeg syns jeg har hørt det. . . Men jeg KAN ha drømt !
God helg !
-Cilia- sa for siden:
Ikke såvidt jeg vet. Men magnesiumOKSID er basisk da, slik som oksider av alle alkaliske og jordalkaliske metaller.
Mocca'en sa for siden:
Hvor mye magnesium bør jeg ta hver dag? Synes 350 mg høres mye ut, men det er ikke sikkert at det er det :) Jeg er i ketose og merker kramper og skjelvinger i beina. Har ikke gått ned mer enn 300g på en uke, vil det hjelpe på forbrenningen også? (mener å ha lest det, men surrehue som jeg er kan det hende jeg tar feil)
Sungrazer sa for siden:
Alt du vil vite (og litt til) om magnesium (og andre mineraler også):
mallilen sa for siden:
Oppdaget nettopp at mye og intens svetting kan være et tegn på magnesiummangel.
Og når jeg tenker meg om, ble svettingen min kraftig redusert etter at jeg begynte å gomle magnesium ;)
Mocca'en sa for siden:
Takk for svar :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.