[font=Times New Roman][/font] -Torskefileer (etter ønske/behov) -Rå eller ferdigkokt scampi (jeg brukte ferdigkokte) Gjør klar scampi: Ta en god bit aluminiumsfolie, legg på en god klatt smør. Legg i ønsket mengde scampi. Dryss på most hvitløk eller hvitløkspulver Pakk folien godt. Kok opp vann i en stor kjele, ca 2 liter, tilsett salt etter ønske Legg i torskefileene, og når vannet begynner å lee på seg, skru ned til svak varme. Torsken skal ikke koke, bare trekke. Legg posen med scampien oppå fisken og legg på lokk. Del opp ønskede grønnsaker. Jeg brukte -Blomkålbuketter -Løk -Grønn og rød paprika -Skivet sjampinjong. Stek grønnsakene i smør, og hell over 0,5-1dl vann. Strø over tørka dill. La koke opp, skru ned varmen og legg på lokk. La stå 10-15 minutter. (Jeg syns det er best med litt ”bitefasthet”) Smelt smør i en liten kjele, tilsett dill eller gressløk. Voila, anrett maten pent på en tallerken, ha på smelta smør og spis :D Selv kjedelig torsk kan bli smakfull! [font=Times New Roman][/font] [img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=1482&albumid=130&dl=1245095878&thumb=1[/img]
La ferdikokt scampie ligge på 2-3- minutter. Viss den er tint. Ellers tar det vel litt lenger tid.
Den skal bare bli varm, ikke kokes. (Da blir den seig)
Jeg lar haletuppen være på :ja:
Mann og barn på snart 3 og 5år likte dette også :p
Jeg hadde mye smør i pakken med scampi + 2 ts med sweet chilli (sikkert ikke mest riktig, men alternativt kan man sikkert bruke fersk chili). Jeg brukte "sausen" i pakken som saus over fisken og klippet litt gressløk over.
Av gr.saker i pannen brukte jeg gul,rød og grønn paprika + blomkål.
Supernydelig, dette kommer jeg til å servere gjester også!
Ja det er godt å variere maten litt, ellers så går man så fort lei :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.