altså jeg går på xtravaganza som er en ketosekur, men jeg elsker te, jeg vet jo at det ikke er karbo i sukettene og teen så lurer på om det da kan hende at jeg kommer ut av ketosen alikevel,
når kan jeg på en ,åte se om jeg er ut av ketosen, om jeg drikker te i morgen og søndag, kan jeg da sjekke på mandag om jeg er i ketose enda? eller er det for tidlig?
Hei,
Har aldri hørt at noen har falt ut av ketose pga te. Jeg trikker masse te i løpet av dagen og har aldri falt ut av ketose av den grunn. Man faller heller ikke ut av ketose pga suketter, men suketter kan være en partystopper, dvs at selv om du er i ketose så går du ikke ned i vekt.
Test med stixes skal tas to timer etter siste måltidet på kvelden, det gir det mest korrekte resultatet.
sitter her og har sykt lyst på teen min , den four red fruits,men jeg tør ikke,mange andre sier jeg bare kan drikke grønn og svart te, huff.åhh blir så frustrert
Kan umulig tenke meg at fruktte skal være noe problem. Det er sikkert mulig at det kan sive en halv karb fra fruktteen ut i tevannet, men det MÅ være minimalt. Hvor mye veier teen i en tepose i utgangspunktet? 2-3 gram? Og mesteparten av det igjen er plantefiber og annet rask.
Drikk så mye te du vil uten å bekymre deg enten den er svart, hvit, grønn eller fruktte. Så lenge du ikke spiser teposene får du ikke i deg karbohydrater av te.
Hva med å droppe sukettene? Jeg har aldri likt te før jeg droppa sukkeret, nå smaker det mye mer!
Vil forresten på det varmeste anbefale merkene Celestial Seasoning og Yogi-te. Særlig mandarinteen til førstnevnte. Du kommer aldri til å se deg tilbake :D
jeg går på xtravaganzakurs, men har foreldre som ikek støtter meg så jeg har slitt mye og mistet motivasjonen, men skal til veilederen på torsdag, siste møte med henne alene før sommeren.
men jeg vil ikke veie meg, vet ikke hva jeg skal si til henne uten at hun tvinger meg, jeg føler meg helt opphengt i vekten og vil egentlig ikke veie meg før 13 juli slik at jeg får litt tid på meg
Trodde ikke jeg heller. :D ...men det går kjempefint. Begynte faktisk ikke på ketolyse før jeg hadde funnet fram til suketter som ikke smakte pyton.
Det er som Photobscura sier - suketter er en vanesak.
Før ketolyse brukte jeg 3 ts sukker, i begynnelsen på ketolyse brukte jeg en sukett, så bestemte jeg meg for å kutte ut søtningsmidler for å sjekke ut om det var en partystopper - noe det ikke var. ...men jeg går ikke tilbake - mer te smak... :)
Du må også huske at suketter kan trigge søthungeren og kanskje det hadde vært lurt om du prøvde å slutte i og med at du er såååå innstilt på at du bare MÅ ha det. ...mye mentalt man også må jobbe med når man skal legge om kostholdet.
Teene fra merket "London Herb" er også helt nydelige, fås også kjøpt i helsekostbutikker. Kan anbefale, strawberry/vanilla, Lemon Zest og Bluberry Bliss, mine favoritter;) Og de smaker på lik linje med celestial seasonings sine teer MYE, og man trenger strengt tatt ikke noe søtt i dem.
Men det er det verdt! :D Det er nok fordi det er ordentlig frukt/bær i de.
Forøvrig er de uten koffein, så om man vil kutte inntaket passer de. Syns den nye grønn te-en er helt nydelig.
Oi, flate. Har ikke ramlet meg inn at det var kh i London-teen. Jaja, godt jeg ikke har drukket den på lenge da.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.