bella donna sa for siden:
Det lurer jeg på:)
Og er det egentlig ok med bønner?
Det lurer jeg på:)
Og er det egentlig ok med bønner?
arnakristin sa for siden:
Den har jeg ikke hørt før. …men for noen så er meieriprodukter –smør en partystopper, dvs at det hindrer vektnedgang.
Din kostholdsfilosofi er ”egenkomponert” så da er du som er eksperten og dermed er det bare du som veit om bønner er ok eller ikke, vanskelig å gi deg råd der gitt.
nalana sa for siden:
Det er en del som ikke tåler meieriprodukter ja, så derfor kan man feiloppfatte og tro man ikke skal ha det når man spiser lavkarbo. Smør tror jeg ellers det er ytterst sjelden at fungerer som partystopper.
Areola sa for siden:
Dette er skrevet under lindberg, så jeg regner med at det er noe han har sagt..?
Eller?
nalana sa for siden:
Hva da sagt?
Dette er noe jeg har snappet opp i Linbergs teori, ja :D, er ganske "søkende" enda, har ikke funnet frem til opplegget jeg vil følge. Mener det står i Lindberg-starttråd her inne at rømme, fløte, smør osv ikke må inntas sammen med karbohydrater. og da lurer jeg på om det skjer noe med den sammensetningen som gjør vektnedgangen saktere?...Og dette med bønner..Blir bare litt forvirret, for ved ketlyse f eks, så er vel all belgfrukt ikke lov. Hvorfor anbefaler Lindberg det? Vet jo at det inneholder mye proteiner, men det inneholder vel relativt mye karber også? Eller påvirker de likevel blodsukkeret lite (lav GI)?
Areola sa for siden:
Dette sitatet du mener? (tatt fra starttråden til lindberg)
Det er nok mest fett (som jo det er mye av i rømme, smør, ost og fløte) som ikke bør kombineres med mye karbohydrater. Det er liksom den verste sammensetningen av mat, for karbene høyner blodsukkeret og insuliunet, og insulin er fettlagrene... (tatt fritt av min hukommelse)
Carisma sa for siden:
:ja: Mye fett og mye karber gjør at fettet går rett inn i lagrene i kroppen.
I see:) Så det er fett og ikke nødvendigvis meieriprodukter, ja....Hm, begynner å skjønne litt mer av dette nå:D
Anne sa for siden:
Lindberg er mer opptatt av at vi skal spise mat med lav Gi...ikke at det nødvendigvis skal være få karber og ketose. Han er opptatt av stabilt blodsukker. :) derfor forskjellige forslag til mat.bella donna sa for siden:
Må kjøpe bøkene og sette meg skikkelig inn i dette her. Regner med alle matvarer med lav GI er listet opp i bøkene hans. Eller finnes det god liste på nettet også? :confused:
Mara sa for siden:
Jeg har søkt en del etter GI-lister på nettet og ikke klart å komme opp med noen som var bra. :detektiv:Men da jeg satt og lette etter en oppskrift i kokeboka "Kokeboken naturlig slank" (Lindberg, utgitt 2004) - da fant jeg akkurat det jeg lette etter bakerst i boka. Flere lister med forskjellig utgangspunkt - og med forklaringer. :hungry:Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har sett ordentlig på den boka - som faktisk er veldig fin - mange bra oppskrifter der!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.