tenkte jeg skulle prøve ut skaldeman men kanskje kjøre litt lavkarbo også, er jo stort sett samme prinsipp, men må innrømme jeg blir redd for så mye fett og så lite grønt!
har tidligere veid ca 108 (og jeg er ikke høy!) og gikk ned 38kg på 4-5mnd, det gjorde jeg ved å trene hver dag, spise ofte og mindre og kuttet ut alle raske karbohydrater. spiste stort sett wok til middag. Det ble også en del proteinshake.
Jeg kom ned til ca 72kg og opererte magen (bukplastikk)
måtte vente 4-6 uker før jeg begynte å trene igjen, og da jeg var tilbake var ikke motivasjonen den samme lenger, jeg ville være "som alle andre", ble samboer og andre ting som ødelegger kostholdet! magen ble veldig fin da... :cool:
har på ca 2 år gått opp 15kg igjen til 89kg ca og mistrives veldig med det. skjønner at jeg ikke kan leve som "alle andre".
jobber på treningssenter og er gruppetreningsinstruktør, og det er flaut være tjukkere enn kundene mine... :mad:
skjønner at jeg må tilbake til gamle rutiner men kanskje finpusse de litt! spiste kun lavkarbo og det var jo da jeg var minst,så skjønner at det viekr,men må ned i så få kalorier for å gå ned, derfor ser jeg mot skaldeman-prinsippet! :D
Ønsk meg lykke til, jeg begynte i går! merker at jeg blir fort sulten og har litt vondt i hodet,men alle her sier det er sånn helt i begynnelsen. har kjøpt inn koteletter, rømme og bacon! :) nam nam!
takk! :)
kult! jeg vil også! vil gjerne ned litt før ferie.. er redd for litt sprekk på lengre ferieturer! skal til og med på festival jeg... hardt!
blir du ikke lei av alt fettet og kjøttet og så lite grønnsaker? jeg elsker kjøtt,men har vært endel kvalm de få dagene jeg har holdt på med dette her... men det kommer vel!
leser GI-noll boka nå! jippi!
er så deilig med noe nytt i kikkerten etter disse dustekiloene har tusla seg på!
sprekker du aldri på 50+? hva gjør du når det er fest? :)
Jeg spiser det samme hver dag, og skyller det ned med kaffe eller buljong.
For meg er det et kjempe-kick å ha gått ned 14kg på 14uker!!!
Jeg vil ikke sprekke, så da spiser jeg kun etter GI-Noll bokens oppskrifter for 50+ gruppen.
Og jeg er sååååå mett! Og ikke noe gåtterisug, matsug eller "jeg -bare-må-ha-noe"sug.
Herlighet, jeg hadde ikke klart å presse i meg noe!
Jeg har vært i utallige selskaper, konfirmasjon, ulike feiringer, og jeg har med meg litt fløte, drikke 2 kopper kaffe og koser meg med det.
Om noen spørr, sier jeg bare at:
-Jeg har diabetis type 2, og at jeg har glemt medisinene idag, så jeg kan desverre ikke spise noe.
-Nei takk, jeg er faktisk ikke sulten.
-Det er faktisk ikke synd på meg, jeg har allerede spist masse idag.
Da jeg leste det Skaldemann skrev i boken:
at om du ikke er villig til å følge denne 50+ dietten i 6mnd; ja, da er du ikke klar til å gå ned i vekt.
Han sier også at om du har en spiseforstyrrelse, så må du jobbe med de underlggende følelsene- det er de som er problemet ikke maten.
Også har jeg ikke trent.
Jeg har et ganske aktivt liv ima jeg jobber med småbarn, og er i kanstant naturlig bevegelse. Jeg går en 30min tur hver dag i bedagelig tempo.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.