Jeg har oppdaget bivirkninger ved min vektnedgang og tenkte at vi dele over bivirkninger vi har opplevd, slik at nye slankere ikke får hysteriske anfall - slik som meg da jeg oppdaga håravfall. Oppgi gjerne om det har sammenheng med dietten eller bare slanking og når man oppdaget det.
Bivirkninger ved slanking/dietter
Massivt håravfall - må ha begynt ca 2 mnd etter jeg startet. Tydeligvis helt normalt under vektreduksjon.
Behandling; Går som regel over, men man kan prøve å minske tapet med å spise mer,med hårpleieprodukter fra nisim, stort inntak av B-vitaminer, vaske håret i øl, bruke kjærringrokk, bruke recrea forte, bruke arcon tinsale, vask deg ikke i håret hver eneste dag, la det hvile. Gre håret varsomt - ikke når det er vått og bruk naturbørste og hold håret i strikk - helst i knute, men ikke for stramt. Ikke bruk gummistrikk, strikker med sånne metallgreier på eller garnstrikk. Kjøp ett ordentlig strikk i stoff, eller bruk klipe.
Fet hud - ca 3 måneder etter start.
Behandling
Bruk en god scrubb og fuktighetskrem (active moist fra dermologica f.eks)
Min bivirkning er at jeg rett og slett ikke tåler poteter, ris, spagetti, syltetøy, brunsaus, og noen få andre ting til, lengere. Jeg blir sååå surmaga! Og det kommer opp igjen....Jeg har ofte tenkt at jeg hadde jo bulemia tidligere, men når jeg er flink på lavkarbo går det greitt. KANSKJE jeg ikke HADDE bulemia?? Kanskje jeg allerede DA var ømfintlig for overnevnte ting uten å vite det?? For nå jeg eter jo feit mat så det suser etter og koooser meg uten at det kommer opp igjen! :p
Fettlaget rundt knærne er redusert.
Det gjør vondt når jeg ligger på siden og kneskålene gnisser mot hverandre.
Løsningen min er å sove med pute mellom knærne.
Teit, ikke sant?
Må bare bekrefte det med hårtap.... mistet masse hår i mnd etter slankeoperasjonen min (-45 kilo/1 år) så vokste det ut igjen....
Etter 2 år var det på tide å klippe seg.. jeg hadde skikkelig "hockeysveis" særlig det passet i 2006 på ei jente !!!!..... Tror jeg gikk konstant rundt med hestehale :eek:
MEN jeg gikk ned 10 cm rundt halsen da.... he he
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.