< Tilbake til oversikten

Om forumavhengighet

Huldr sa for siden:

Jeg sliter litt... nå er det blitt så stort dette forumet at det til enhver tid er 100 nye innlegg. Hvordan skal man da prioritere??

Jeg setter meg ved pc'en med en gang jeg står opp som regel - klarer ikke la være, for da vet jeg at det er mange som er pålogget... og det er så mye å lese, og så mye jeg gjerne vil få med meg, og mye jeg vil svare på - at tida bare går...

Og til slutt, når man har sittet på forumet noen timer - så er energien til å gjøre noe annet borte... :o Da har jeg gjerne fått litt vondt i hodet og føler meg trøtt og uopplagt.

Og så tar jeg en ny økt på forumet om kvelden for å få lest det jeg ikke fikk lest på dagen... :rolleyes:

Jeg VIL jo få med meg alt - men samtidig vil jeg ikke bruke så mye tid på forumet som jeg gjør nå.

Hvordan gjør dere det??

Iset sa for siden:

Hehe skjønner hva du mener. Nå driver jeg jo et ganske stort forum selv, og det er ikke få timer jeg tilbringer foran skjermen nei. :flau:
Men jeg passer på å prioritere familien foran pcen altså, har jo barn og må ta meg av henne. Sitter endel innimellom når mannen er hjemme, når hun hviler og når hun har lagt seg. :)

Marianne sa for siden:

Jeg skjønner så innmari godt hva du mener. Jeg selv er som nyfødt i denne verdenen :p , og har vært gjennom mange barnesykdommer. Jeg tror at hvis du klarer å tenke at du ikke går glipp av noe, er du kommet langt. Vet hvordan du har det, har selv innimellom vært desperat nårjeg har sett hvor mange nye innlegg som har kommet siden sist jeg var innom :D . Akkurat som unger som ikke vil legge seg om kvelden - de kan jo gå glipp av noe!
Hvis du ser det sånn:
Alle trådene ligger jo der, slik at du kan alltid komme tilbake til dem.
Alle interessante temaer vil få svar slik at de dukker opp som nye senere også
Det kommer nyere og bedre innlegg hele tiden
Ingen husker det som ble skrevet forrige måned allikevel, det er det som skjer NÅ som er tingen. Altså hvis Scilla kommer å forteller noe i journalen sin, så er det det som er interessant, selv om Marianne hadde et poeng i journalen sin på mandag. Skjønner hvor jeg vil?
Sånn har i hvert fall jeg klart å tenke, sånn at jeg kan blåse i å gå inn her hvis jeg burde gjort noe annet. Ja, ikke bestandig jeg klarer men :o. Men oftere enn i begynnelsen ja.
Problemet blir som du sier at hvis du sitter for lenge stille, forsvinner energien på en måte. Man orker ikke gjøre noe etter for lang tid foran her. Trikset er, som har blitt nevnt før her inne, å gjøre noe med en gang man står opp - komme igang. Og ta pauser fra skjermen hele tiden og gjøre andre ting innimellom. Ikke stivne liksom. Hos meg står pc'n på omtrent bestandig, men jeg sitter ikke foran bestandig (det kan kanskje virke sånn?). Jeg svinser innom innimellom barn og hus og andre gjøremål. Det fungerer greit.
[color=indigo][/color]
Ble du noe klokere, kjære venn?
:klem:

Huldr sa for siden:

He he, nå holdt jeg på å få anfall her fordi PC'en hengte seg opp og jeg trodde jeg hadde fått virus eller noe... DA hadde nok forumavhengigheten fått en brå slutt, ja! :D

HVA! Hva skrev du i journalen din på mandag, Marianne?!! :eek: Neida, bare tuller :D
Takk skal du ha for innspill!!

Å svinse rundt og gjøre ting mens PCen står på virker erfaringsmessig ikke så bra for meg... :o Da blir jeg lett sittende... eller jeg blir veldig stressa, jeg blir lett det av å gjøre flere ting på en gang. Jeg har måttet kutte ut å være på msn f eks - det blir for mye for meg.

Ideelt sett kunne jeg tenke meg å slå på PC'en om morgenen, lese litt i nettaviser, titte innom Karbojunkie og så gjøre noe annet. (Kanskje bruke pc'en til noe annet også, f. eks skrive... :rolleyes: )

Men jeg lurer på om jeg faktisk må la være å slå på når jeg står opp... ihvertfall i en overgangsfase! Og heller komme meg ut så tidlig som mulig for å få lys i øynene og våkne ordentlig. Det er en mye bedre måte å komme i gang på - og så får jeg som Anne sier bruke KJ som "belønning".

Egentlig var det veldig deilig da PCen var nede for et stund siden - da fikk jeg så mye TID! :o Men det var desto verre å oppdatere seg etter noen dager...

Der kommer det inn det du skriver om Marianne - å ikke tenke at man går glipp av noe. Å faktisk gi blaffen i at man ikke har fått med seg alt... Det er fryktelig vanskelig det. Men helt essensielt, tror jeg!!

Tusen takk, Marianne! :klem: Flere som har tanker om dette her?

Nille sa for siden:

Hei jeg heter Nille og jeg er forumahenging ! :o

HATER å gå glipp av noe, og det skjærer meg i hjertet over alt jeg ikke får svart på. Spesielt når noen trenger hjelp og støtte. Da er det liksom ikke det samme å trøste 3-4 dager etterpå. Noen ganger vil jeg så gjerne hjelpe, men føler meg helt tom og finner ikke ord.... Når jeg i tillegg ser at andre har gitt et inmari godt svar - ja da hender det at jeg ikke kommenterer noe i det hele tatt. Jeg forteller meg selv at jeg MÅ ikke !

Men jeg tror de fleste her inne skjønner at alle ikke kan være 100 % tilstede hele tiden. Mange jobber, studerer og har andre viktige ting i livet sitt.

Jeg har med vilje prøvd å trappe ned virksomheten. Jeg prøver å lavære å logge på før jeg har gjort alt jeg MÅ gjøre, for plutselig sitter jeg der mange timer etter uten å ha fått gjort annet enn å lese og skrive på nett !

Har blitt så glad i dere her inne at det er littegranne nifst ! :o
Dere er jo cyber-familien min !! Noen av dere rører et morshjerte og får virkelig fram de store morsfølelsene !! :snill:

Aline sa for siden:

hei jeg heter Aline og jeg er også formavhengig ;)
også etter så kort tid, da gitt!!

det med å ikke tillate seg å gå på forum før an har gjort de man må var ikke så dumt, for jeg har som regel tid nok igjen på kvelden!!

hm... skal prøve det imorgen!!

klem Aline

Zoë sa for siden:

Jeg er her inne, på nybaktmamma og snartmamma.

Jeg vil ikke bruke mye tid på nettsteder, for mannen synes det blir veldig usosialt, og det er jeg helt enig i.
MEN jeg er blitt veldig glad i dette forumet. Det er så mye kjempenyttig informasjon, og veldig kloke, omsorgsfulle og innsiktsfulle mennesker her inne, at jeg blir oppriktig lei meg over hvor lite jeg kan bidra med å svare på innlegg. Tiden FLYR jo når jeg er her inne!
Plutselig kremter mannen og sier at nå har jeg vært på nettet i to timer - og da har jeg kanskje bare rukket å gi MUP rapport, skumme "siste innlegg" og svare et par -tre steder!

Egentlig burde jeg hatt en fridag av og til for å komme ajour på Lavkarbo! ;)

Fedonisten sa for siden:

Jeg er ikke forumavhengig!

Jeg bruker nesten ikke noe tid inne her, og har heller ikke gjort det siden jeg ble medlem. Jeg gidder ikke å svare på alle de rare innleggene heller.
Jeg syns ikke det er så mye interessant her - og ikke no' særlig hyggelig heller.
[color=navy][/color]
Fedonisten er ikke forumavhengig!
Fedonisten er ironisk......:p

Aline sa for siden:

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

smosje sa for siden:

Enig. Dette er et skikkelig høl altså. Skjønner ikke at folk gidder å bruke tid her inne. :p

Anne sa for siden:

Hæ? Skjønner ikke...Forumavhengig??? Hvem....:cool: Kanskje vi må få skrivesprerre av HP. Maks en time tilgang daglig og maks 5 innlegg hver:D Hurra.....
Klarer meg ikke uten dere jeg, men jeg prøver å få unna det jeg skal alikevel da......
Dere er belønningen min :klem:

Huldr sa for siden:

Ååååå, Anne, så koselig sagt... :love:

Er her i dag igjen jeg, men jeg skal gjøre noe annet så fort jeg har drukket morgenteen min! :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.