< Tilbake til oversikten

Hårtap under slanking

Hillelille sa for siden:

Herregud, jeg skulle visst på forhånd at (ekstrem) slanking fører til håravfall. Jeg røyter som ei bikkje midt i halmskiftet. Kan dra flerfoldige hår og manken er tynnere og tynnere. Og jeg løper desperat etter med suplex-B, recrea forte, Arcon tisale eller hva det heter, osv.

Møkk, jeg er jo livredd for å bli skalla før resten kommer ut av hvilefasen!

Photobscura sa for siden:

Det stabiliserer seg som regel. Men jeg kan på det varmeste anbefale Nisim shampoo og balsam (og hårkuren, om du har råd). Den renser hodebunnen og hindrer videre hårtap.
B-vitaminer fra Norge gjør forresten lite nytte. Om du skal til Sverige ville jeg tatt turen innom en helsekost og kjøpt f.eks B75, den er billig og bra. B-vitamin er vannløselig, og kroppen kvitter seg med det overflødige. (Og så får du sånn artig neongul urin :geip:).

Hillelille sa for siden:

Tar en 10-12 stykker sånn b-vitamin bare for å være sikker - her gjøres ingenting uten stor innsats!!:D

Prøvde å bestille sånn sjampo fra nettsidene deres, men jeg får ikke registreringsmailen og heller ikke sett om noen forhandler det her i byen, for gjør de det - så løper jeg sporentreks :p

Jeg vet i alle fall at Adam og Eva har det.
Jeg mista mye hår i vinter på grunn av store livsomveltninger, men det slutta å ramle av etter at jeg begynte med Nisim :)

Arcon Tisane er vel generelt for hormonelt hårtap.

Jeg har mista utrolig mye hår selv, men for min del er det vel en kombinasjon av åtte år som veggis, hennafarging i femten år (som dessverre tynner ut håret :o), mulig PCOS og stort vekttap. Det skakke væra lett :p.

Jabba sa for siden:

Jeg begynte å miste hår etter 6 mnd på kuren - mista ingenting før det. Det er fremdeles ikke mye hår jeg mister - men guri så overraska jeg ble når jeg først oppdaga det. Etter jeg hadde tørket håret etter dusjen lå det fullt av hårstrå klistret til kroppen.
Hårtapet er ikke så ekstremt at jeg må begynne å forebygge tenker jeg - og jeg har tykt hår i utgangspunktet. Men blir det værre får jeg følge rådene i denne tråden....

Hillelille sa for siden:

Legen sa det så fint at når det gjelder håret, så er det forsinket. Det du gjør med kroppen nå, eller det som skjer med kroppen din nå, får først betydning for håret ditt ca 3-4 mnd senere. Derfor blir folk gjerne hysteriske når de oppdager det for de skjønner ikke årsaken.

Grunnen til tap ved slanking er visstnok at kroppen har fått sjokk for den har ikke fått den vante mengde næring og dermed må den prioritere de viktigste oppgavene først og håret er ikke viktig nok.

Hillelille sa for siden:

Fikk i posten i dag shampo, balsam og ekstrakten. Har vaska 1 gang og bruk ekstrakten 2 ganger, håret føles tjukkere allerede:p

Men jeg innbiller meg nok ting, og er sikkert for jeg har massert inn såpass med luft i håret pga ekstrakten.

Så bra, skjønner hva du mener :D! Husk at du skal bruke shampoen hver dag i åtte dager, og dobbeltshamponere ;)

Hillelille sa for siden:

Når begynte du å merke at det virka og hva merket du i så tilfelle ved bruken?

Etter et par uker så jeg at det var mindre hår i rista over sluket, og i børsten min rett og slett.

Hillelille sa for siden:

YAY! Vask 4 i dag og ingen store klaser med hår :D

Så bra! Kan hende virkningen kom fortere hos meg også, men jeg la plutselig bare merke til det, at det ikke var noe særlig å snakk om av hår i sluket, hvor det liksom måtte renses hver eneste gang jeg hadde dusja før.

Hillelille sa for siden:

Jeg talte faktisk alle håra på hårbørsten i dag og de var bare noen og 80 stykker, men jeg regner med noe flere har falt av. Uansett er jo det helt levelig med, så lenge man ikke drar av seg store klaser med hår :P

Ja, er det ikke vanlig å miste typ pluss minus hundre hårstrå om dagen?

Hillelille sa for siden:

Dette går for treigt :P

Jeg mister fortsatt en del hår under børsting da og det plager meg. Men jeg har tatt bilder av hodebunnen og ser at det driver å vokser ut litt - masse sånne halv cm hår og masse svarte prikker akkurat som håret nettopp har penetret hodebunnen, men det går jo altfor treigt - jeg er jo så tynn i håret:P

Maimor sa for siden:

Jeg begynte å miste masse hår ca 3,5 etter at jeg startet. Har ikke satt det i sammenheng før nå. Men jeg har fortsatt veldig tykt hår da, og i sommerheten så gjør det ikke noe å tynne det ut. Så får jeg bare fortsette å renske sluket ofte.

Kanutta sa for siden:

Ja ha da har jeg, med min fra før så heller glisne manke, å se frem til skjønner jeg.
:_oy:

Vaffel sa for siden:

Takker varmt for tipset om Nisim shampo! :heia:

Jeg har mistet mye hår de siste årene, det begynner å se glissent ut, og jeg fikk smått en liten treminuttersdepresjon da jeg leste om fare for hårtap pga kuren. Men! :) Etter en 4-5 dager med Nisim talte jeg bare 5 hårstrå i børsten etter hårvask! Og ikke noe på rista over sluket. Wow!

Kan ikke påstå at håret har blitt tykkere riktig ennå, men det har iallefall sluttet å falle av, så da er jeg optimistisk.

Alt stort vekttap kan føre til hårtap, det spiller ikke så stor rolle om det er Grete Roede eller Ketolyse, det er alltid en påkjenning for kroppen å miste mye vekt. Den gode nyheten er at det som regel går seg til :)

Ja, Nisim er gull! Jeg tror håret også holder på å bli tykkere (det var supertykt før), ettersom ikke alt bare ramler ut igjen, men har sjansen til å gro seg til igjen :)
I tillegg har jeg slutta å farge håret med henna, og er spent på hvordan resultatet av det blir!

Hillelille sa for siden:

NISIM NORGE burde gi oss GRATIS produkter som takk for reklamen og mersalget herfra, ser jeg :p

Vaffel sa for siden:

Fnis. Jeg trodde aldri aldri at jeg skulle delta i en shamporeklame. Det er liksom ikke meg. kaster håret fra side til side

Hillelille sa for siden:

På de nye bildene tatt av hodebunnen og håret mitt i dag etter vask og tørk, ser jeg at håret har vokst 3-4 cm på de siste 3 ukene. Dvs at stripene mine er så mye lengre ut en bildene for tre uker siden, og det kan da ikke skyldes annet enn at jeg pøser på med alt som skal være godt for håret:D

Denne erfaringen med hårtapet har visst meg hvor mye håret mitt faktisk betyr for meg, så når det stabiliserer seg skal jeg begynne å ta mer vare på det. Være nøye med kuring og vasking og ikke bruke billigprodukter i håret. Jeg har alltid vært opptatt av håret mitt så jeg må ta ordentlig vare på det på lik linje med resten av kroppen.

Maimor sa for siden:

Hva koster dennne Nisim shampo og balsam? :begynner å bli desperat:

Tror det er rett under to hundre kr for hver.

Miss Piggy 2 sa for siden:

Da jeg ammet mistet jeg store mengder hår, hadde jo nesten "måne" på flere sterder..... Frisøren min anbefalte meg og gå på helseksoten og kjøpe noe som het "Hårpantoten", og det funket !!! Det står også på boksen at du må spise det en stund før det virker, men så kom håret tilbake, og jeg har ikke turt å slutte på det, så jeg bruker det fortsatt, og mister så og si ikke noe hår. I tillegg bra for hud og negler.

En hvit boks med gul etikett med noe rødt på også.

Vaffel sa for siden:

Håret har vokst noe enormt i sommer! :eek: (Bruker Nisim shampo.)Jeg klippet meg hos frisøren sånn passelig tid før ferien, men opplevde at håret var vokst ut av fasong lenge før vanlig tid.

Jaja, pytt pytt... hårtapet har gitt seg, og jeg ser at det kommer mange nye småhår. Så nå får jeg heller pelle meg til frisøren og ellers være glad og fornøyd. :)

Men en annen pussig ting... jeg oppdaget plutselig at begge øyenbrynene mine var omtrent halve. De ser vanlige ut innerst, mot nesen, men er ved første øyekast "borte" fra midten og ut. Ved nærmere ettersyn er det hår ytterst også, men de er bortimot fargeløse og tynnere enn de innerste. Rart! Foreløpig har jeg løst det ved å nappe ut noe av de mørke/kraftige så det blir jevnere... så får jeg se hva som skjer videre.

Ja, gud som håret vokser! Jeg var hos frisøren den 15. mai og klipte meg og farget håret. Da jeg skulle farge det sju uker senere (måtte til en annen frisør og ta etterveksten da min faste var syk) og hun spurte meg hvor lenge siden sist jeg hadde farget håret, og jeg sa syv uker, så trodde hun ikke på meg, og jeg måtte bla fram et mms-bilde som bevis :p. Jeg er blond, men farger håret rødt, og hadde altså drøyt 3 cm ettervekst :p. Så ikke ut, haha!
Så, jeg har i grunn bestemt meg, jeg skal avfarge det om ikke altfor lenge. En ting er at jeg har farget håret rødt siden ungdomsskolen, og nok kunne ha prøvd noe "nytt" snart, men å skulle måtte farge ettervekst hos frisør typ hver 3. uke for å ikke se ut som en grevling spiser litt for mye av budsjettet mitt :o

Hillelille sa for siden:

Jeg la i striper først i mai. Jeg har rødbruntmørkeblondt hår med gyldne striper, og farget det først i minicolour 77 (tror jeg), en rødbrun farge, og la lyse striper oppå. Nå. Nesten først i august, er fargen vasket ut :P, men stripene er 10 cm fra rotfestet :P

Dæven :D
Jeg spiser jo b-vitaminer i tillegg, hjelper nok på det også. Skikkelig turbo-vitaminer fra söta bror!

Gleder meg til å bli blond, altså. Skal gå et par hakk lysere enn min naturlige (er sånn ca mellomblond -klassiks nordisk ;)), da gjør det ikke så mye med ettervekst for en rockeslask som meg :p

Hillelille sa for siden:

Var hos frisøren i dag og hun sa at håret mitt hadde hatt godt av denne sjampoen. Så vi får stole på at Nisim virkelig er gull :D

Jeg begynner å merke stor forskjell nå, altså! :D

Kanutta sa for siden:

Da var løvfellingen i gang her, og det i usannsynlige mengder :_oy:

Nisim, var det det dere sa ja?!
:liste: Tusler meg en tur til frisøren jeg tror jeg...

StoreLilleMeg sa for siden:

Vet hva jeg skal kjøpe med meg hjem fra Usa. Meeengder av denne vidunder-shampoen :) :)

Hillelille sa for siden:

Har du fått kjøpt eller må du bestille fra nettet?

Jeg møtte frisøren min på byen i går, og hun dro hånda gjennom håret mitt og sa "jamen nå har det virkelig blitt tykkere" :D, jeg veeet, det er så vidunderlig!
Jeg hadde supertjukt hår fram til tjueårene, og begynner sakte men sikkert å øyne et håp for normalt tjukt hår igjen. Jeg skal sogar avfarge det utpå høsten en gang, så da kan jeg i alle fall se fram til et liv uten hårfarging :D

carbz sa for siden:

Hvor kan man få tak i denne shampooen? :)

Hillelille sa for siden:

Om du bor så sentralt at den muligens selges i en salong, kan du kjøpe den der. Utsalgsbyer kan du sjekke på nisim.no. Ellers kan du bestille det fra samme nettside.

Maimor sa for siden:

Kan også bestilles på ebay.com

vaskeklut sa for siden:

Jeg blåser støv av denne jeg.. Denne sjampoen som det snakkes om, inneholder den SLS/sulfater? Det er jeg nemlig hyperallergisk mot, og vel, jeg drar svære manker ut av parykken ganske ofte :eek:

sæterjenta sa for siden:

Interessant...bestiller meg et par flasker og prøver :)

tiger2010 sa for siden:

er det den Nisim FAST eller heter den noe annet?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.