er i induksjonsfasen, kan jeg spise gerds ostekake da? så fremt jeg ikke overstiger dagsbehovet med karber?:rolleyes: litt lyst på kake eller hva? har vært kake monster siden jeg fikk jørgen i desember. ammer fortsatt å i atkins boka stod d at man ikke kunne gå på d, men legen min anbefalte meg å starte på lav karbo?
går ikke etter boka på noe, men prøver å ikke spise mer enn 20 karbohydrater om dag. spiser mye egg, bacon, kylling, laks, salat, brokkoli, blomkål og litt fiber knekkebrød med pålegg. høres d greit ut?
Hei! Søtsaka! :-)
Eg har ei jente på 11mnd, og har gått på lavkarbo mens eg amma.. men eg åt mellom 30 og 60 g karbs, og gjekk ned masse på det.. snakka med legen min, og ho sa at ein bør få i seg ein del karbs når ein ammar.. 20g trur eg er i minste laget...
lavkarbo er jo på eit vis "vintersimulering" for kroppen, for å få den til å bruke av eksisterande feitt.. men morsmelk skal inneholde ein viss del sukker osv. for at babyen skal få i seg nok næring... viss ein ikkje får i seg nok av det kroppen treng for å lage god melk, vil kvaliteten bli dårligare...
eg er ikkje noke lege, men det var sånn eg forstod det... kanskje du skal høyre med din lege?
Drikk masse vatn!
p.s. Grattis med baby! :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.