Da var det ikke noe jeg hadde drømt... det finnes slike store poser! OK, takk, da skal jeg finne en Meny-butikk.
I det hele tatt skal jeg snoke litt rundt i ulike store matvarebutikker, tror jeg. Kjekt å orientere seg litt på nytt nå når det plutselig er helt andre ting jeg ser etter.
Jeg skal lage litt is! Må bygge opp et "forsvar" mot mine egne lyster når varmen kommer.
Jeg foretrekker å kjøpe de på isbilen ( den norske isbilen ), de har nemlig flotte store hagebringebær.
Men sånn ellers kjøper jeg på Rema1000, kiwi og mega. Se i frossendiskene og sjekk at det kun er rene bær. Tror det er findus e.l. som har lettsukra bær, og de er i pappesker og ikke poser.
Ikke rart jeg ikke har funnet Meny i Trondheim... jeg googla nå, og det finnes ikke! Meeen Ultra er samme kjede, så da prøver jeg det. Det er Ultra som har Ketolyseproduktene også, i Trondheim, er det ikke?
Jeg har sjekka City Syd (Obs), Rema 1000, Prix, Bunnpris og Ica... men jeg gir meg ikke. Trondheim har et utall butikker å velge mellom.
Absolutt alle matvarebutikkene her har bringebær, og andre bær, i frysedisken. De ligger oftest sammen med de frosne kakene, og er i poser på ca 400 gr og koster ca 30,- +/- 5,- alt etter butikk og merke.
Jeg har funnet bær i alle butikkene jeg har sett i... sammen med de frosne kakene, ja. Men bare jordbær, bjørnebær og blandede skogsbær. Antar at bringebær ville ligget på samme sted hvis de hadde dem.
Hm, må sjekke neste gang, har ikke sett at de har bær de som er her. De har fisk da, snurrig nok ;) De som er her er de som spiller "norsk dans" når de kjører rundt (også kjent som kjenningsmelodien til Norge Rundt).
Det finnes i allefall hjemis og den norske isbilen. Lurer på om jeg har hørt om en til også. Her kommer isbilen en gang i måneden og da passer jeg på å hamstre bringebær:)
Eller mindre, og andre plasser er utsolgt? :) Det er hvertfall ofte et problem der jeg er.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.