ER i sjokk!!!! er det mulig å gå opp 4 kg etter å ha skeiet ut med for mye karber i 3 dager? Vært på jente tur og gav opp å telle karber... ikke spist brød og kaker og slikt men har spist for mye og drikki 2 kvelder på rad...
Er det fett som løper på kroppen eller er d vann? dæven.... kommer jo aldri t å tørre skeie ut igjen.. da kan jeg jo bare gi opp om jeg går opp 4 kg hver gang...
Skeia ut forrige torsdag og har ikke kommet meg helt på`an igjen:(men i kveld har jeg begynt igjen... Og det skal sies at jeg har følt meg elendig disse dagene, vondt i magen, oppblåst etc... og jeg har ikke turt å gå på vekta,men vet at jeg har gått opp. Håper det og er mest vann og at det går fort ut igjen og at jeg kan fortsette videre på den gode veien jeg var begynt på!:)Nå skal det ikke skeies ut mer!
Jepp er oppe i natt selv fordi jeg er fryktelig kvelm og oppblåst... føler meg uggen i kroppen og ha skikkelig dårlig samvittighet siden jeg skeia ut og føler jeg ødela kjempe masse ved det... Desverre er det mye festivaler og annet som ka nskje gjør det vanskelig i sommer... æsj.. mistet litt motet når 4 kg mer på vekta... men men... skal være super flink fra i mårra... har prøvd i dag også og har vært nesten flink..
Det er ikke noen stor sjanse for at du har lagt på deg fettvekt av tre dagers utskeielse. Kroppen gir ikke så rask respons ;). Bare fortsett som du gjorde før jenteturen, du. Hvor lang tid det tar før kroppen slipper vannet igjen er individuelt, men det vil iallefall ikke hjelpe å gi opp :o
Ta det med ro du, er nok ganske så sikkert vann.
Jeg klarte å legge på meg 7 kilo på 6 dager for et par år siden.
Var på ferie, og la alt som heter lavkarbo til siden.
De 7 kiloene ble borte på under ei uke når jeg kom hjem :-)
Nei det er (nesten) ikke mulig. Ihvertfall ikke hvis du tror at du har lagt på deg denne vekten i fett. Det har du ikke.
Når du spiser karbofattig mat så minsker glykogenlagrene i kroppen. Og eneste måten glykogen kan lagres på er å bindes med vann. Dermed vil det i løpet av kort tid på karbofattig kost virke som man "tar av seg", dvs bli slankere. Det blir man ikke. Og motsatt når man begynner å spise mer karborik mat vil det virke som man "legger på seg", dvs blir tykkere. Det blir man heller ikke.
Vektendringen du ser er i hovedsak en kombinasjon av vann, glykogen og sikkert litt fullere tarmer enn du er vant med.
På en måte er dette medaljens bakside når folk begynner med lavkarbo og blir kjempemotivert av en stor vektnedgang (som ikke er fett) i begynnelsen av prosessen. Et lite avbrekk og man får en like stor oppgang og blir skikkelig demotivert. Det er like liten grunn til å bli demotivert av oppgangen som å bli motivert av nedgangen men begge deler skjer hvis man ikke forstår hva som skjer med kroppen på lavkarbo.
..og som feks torkild sier, at om man har en drømmevekt på feks 70 kg så bør man "slutte" med kur og gå over på generell når man veier rundt 68 kg fordi man legger på seg i vannvekt og glykogenlagre akkurat slik the dude forklarte. lykke til videre og ikke gi opp!!!
Føler med deg! Jeg gikk ned 3kg på 3 uker, skeia ut litt og gikk opp igjen 2kg på 2uker :shit: Men så skjerpa jeg meg og da var 1kg borti igjen på en halv uke.. Føler meg som tidenes jojoslanker!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.