< Tilbake til oversikten

Når spiser man for lite?

cellen sa for siden:

hei!
jeg startet på lavkarbo for en 6 uker siden og har gått ned rundt en 7 kg til nå. Vekten min har siste to ukene stagnert noe, og jeg har begynt å stille spørsmål til om jeg spiser nok.

Her er eksempel på hva jeg kan spise iløpet av en dag:

1 speilegg m/ ost
1/2 boks cottage cheese m/ heistad syltetøy
1 kyllingfilet m/ wookede grønnsaker
2 babybell ost/ 1 smoothie av frosne bær/1/3 boks cottage cheese+ fun light saft

Flott om dere har noen tilabkemeldinger!=)

Gerd sa for siden:

Spiser du deg mett?

Vær obs på at søtstoff kan være vektbrems :)

Photobscura sa for siden:

Nå følger du ikke en spesiell diett, som jeg ser, så det er egentlig umulig å svare på menyen din. Men du har jo gått ned mye alt. Så noe gjor du jo riktig :)
I forhold til mengde, finnes det kun en eneste regel. Spis til du blir mett, IKKE stappmett, ikke så vidt mett, men behagelig mett, og spis når du er sulten. Gjør du det, så spiser du nok :)

Frida sa for siden:

Jeg tenker også; spis til du blir passe mett. Men synes også at - ift næringsinnhold - det ser ut som du får litt lite grønnsaker. Jeg ville vurert å kutte osten på egget og heller spist grønnsaker ved siden av, samt at jeg ville droppet fun light'en og satset på grønn te (eller annen te du liker) istedet. Antakelig ville jeg også droppet syltetøyet og heller brukt friske bær! her tenker jeg primært på hva kroppen trenger av næring. I følge vekta er du åpenbart på vei, selv om den har en liten pause...
Well done :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.