Jeg spiser som oftest eggerøre av 2 egg til frokost + 0,5 l vann.
Spiser lunsj, som enten er en boks tunfisk eller 2 kyllinglår. Hvordan få inn noe fett her? Avokado?
Trener stort sett daglig, og problemet mitt blir da at det blir så lenge mellom lunsj og middag, ofte 6 timer. Jeg føler meg som oftest ikke sulten før etter at jeg kommer hjem, men da spiser jeg MYE middag. Dog lavkarbo, men likevel. Lager som oftest ren fisk, laksefilet, torsk med blomkål, brokkoli eller salat (salat bestående av kun agurk og vanlig isbergsalat) eller kjøtt av noe slag/kjøttdeig og en mix av 2 eggeplommer, 1/2 boks creme fraiche og masse revet ost, som jeg steker i ovnen og har til maten. Det blir ganske massiv middag, men føler meg stort sett ikke helt stappa etter måltidet, betyr det at kroppen min kanskje trenger såpass med mat etter trening osv?:confused:
Synes det er så vanskelig å fordele måltidene, vil jo ikke spise altfor mye heller, blir bare trøtt og dorsk av det...
Fett i lunsjen: Avocado, rømmedressing, nøtter ved siden av, pinjekjerner, salat med olje, majones. Er noen ting du kan ha ved siden av :rolleyes: Prøv å få inn både litt grønt og litt fett.
Jeg spiser alltid enten en liten avocado med rekesalat eller skinke, eller et par babybel før trening. Da har kroppen litt å jobbe med, og jeg er ikke helt skrubb etter timen. Blir kvalm om jeg trener på helt tom mage, selv om jeg egentlig ikke føler meg sulten.
Mitt forslag er å bruken kvelden i forveien til å lage matpakke til dagen etterpå, som du kan ta med deg og spise når det passer.
Trenger ikke være noe voldsomt, men noe du kan få i deg før trenging, ev. rett etterpå for å få litt påfyll mellom lunsj og middag.
Kanskje lage litt ekstra mye middag?, så kan du spise rester dagen etterpå.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.