Ser at mange her inne stadig jakter på nye godsaker, sjokolade, pastiller, is og annet "munngodt". Det er spørsmål om hva som kan trekkes fra karbeinnhold, og det regnes ut hvor mye man kan unne seg. Hvilke butikker har hvilke sjokotyper osv... Kan vi spise det og det...
Jeg titter selv jeg, (må jo innrømme det) etter "lovlig" sjokolade, men heldigvis er det kjemisk renset for denslags på butikken her hjemme. Pastiller og tyggis har jeg heldigvis aldri brydd meg om.
Men lurer litt på hvorfor skal vi putte i oss alt dette tullet? Ikke inneholder det noe næring å skryte av,- og sant å si smaker det heller ikke noe særlig. Søtsuget trigges. Brus,- selv om den er aldri så light,- har ingenting i et kosthold å gjøre.
Skuespilleren Joan Collins ble en gang spurt om hemmeligheten bak sin slanke figur,- og hun svarte med spørsmålet; Hvorfor skal man putte i seg noe HELE tiden?
Og det lurer jeg på også, hvorfor stadig jakte på nye smaksorgasmer? Kan munnen få LITT hvile?
Men den ånden vi i ketose gjerne får føler jeg at jeg MÅ ha noe som døyver når effekten av munnvannet er i ferd med å gi seg.....greit å tygge / spise det som gir minst skade....
Jobber i et service yrke og vil helst ikke stinke råtten fisk!
Er det bare jeg som opplever at ånden går over? (Har kun hatt den noen uker for et par år siden, og den har aldri kommet tilbake, selv på inn og ut av ketose).
Ellers er jeg helt enig med Skautrollet. Jeg liker ikke pastiller og tyggis, og sukkerfri sjokolade blir jeg helt koko i magen av, stort sett. Det blir veldig anledningsvis, og i tilfelle er det helt mørk sjokolade og nøtter.
Enig med Trillian - kunstig søtning smaker pyyyton. Har helt sluttet å bake søte ting siden alt smaker syntetisk.....
Jeg kjenner jeg tygger IFA eller Fribol drops ikke så mye fordi jeg plent vil ha noe godt - (da tyr jeg til sjokolade) - men fordi jeg føler munnen min bobler over av vond lukt..... æsj!
Persille av alle ting! Jøsses - ja det må nok testes ut! Takk for tipset!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.