< Tilbake til oversikten

Sushi. Hjelp!

gogo sa for siden:

Hei!
Er invitert på sushi i dag. Hjelp! hva gjør jeg?

Linn H sa for siden:

Bestill/si at du vil ha sashimi...mmmmmmm:)

Dvs bare fisken uten ris..kjempegodt!

The Dude sa for siden:

Er det på restaurant kan du bare ta sashimi i stedet. Er det hjemme hos noen som lager det selv er det vel litt verre. Du bør da si ifra tidlig, dvs nå, at du ikke spiser ris for å ikke sette verten i forlegenhet. Gir du beskjed nå er det også mulig at verten forbereder noe sashimi kun til deg.

Photobscura sa for siden:

Jepp! Sashimi er nydelig! Ellers er det jo forsåvidt mulig å pelle bort risen fra makiene, da.

gogo sa for siden:

Tusen takk for raske svar!:)
Men så var det dette med å spesialbestille hos verter igjen da..Litt pinlig i lengden, tror nok at venner og samborere begynner å bli en smule oppgitt. Men men

gogo sa for siden:

Mente selvfølgelig samboer i entall:p

Jeg skjønnner, men nå er det faktisk ikke ditt problem. Du er gjesten ;). Vi er så opptatt av å gjøre andre til lags at vi ikke ser hva som faktisk er viktig for oss. Du kan alltids pelle bort risen, som sagt. Noen kan blir fornærmet, jeg vet ikke. Men sashimi er jo langt enklere enn sushi, det er jo bare fiskebitene, og du gjør kanskje verten en tjeneste ved å gjøre noe av matlagingen noe enklere :)

Om du f.eks hadde hatt glutenallergi, så hadde du vel ikke spist brød hos verten for gjøre hun/han til lags?

gogo sa for siden:

sant nok! Men problemet er vel egentlig mer det at jeg ikke har en allergi, og at jeg heller ikke egentlig er overvektig. Folk begynner å syntes at jeg er en smule sær:p

La dem nå få synes det, dette gjør du for deg selv, ikke sant? Jeg har sett på det som et stort privilegium å få lov til å være litt sær. Jeg vil jo meg selv det beste, og jeg blir en bedre person for andre også når humøret ikke svinger maks på grunn av høykarbomat :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.