< Tilbake til oversikten

Kilo vs. centimeter

trillian78 sa for siden:

Jeg har valgt å ikke veie meg. Jeg bruker bare målebåndet. Føler at det er litt mindre stress med målebånd enn med vekt. Og at det gir et riktigere bilde enn vekta. Men nå merker jeg at jeg begynner å bli veldig nysgjerrig på dette med kiloene :o De fleste her inne måler seg med vekt, og det hadde vært morsomt å ha noe å sammenligne seg med. Så nå lurer jeg altså på:

Hva tilsvarer en mistet centimeter for eksempel rundt magen i kilo? Eller omvendt.

Innser at dette er veldig forskjellig fra person til person. Og at det muligens er et veldig dumt spørsmål. Men hadde vært morsomt å vite om det er noen generell trend. Om folk har lagt merke til at det virker å være en slags korrelasjon mellom centimetere og kilo?

fjanni sa for siden:

Vet om mange som veier det samme i kg som det de måler rundt livet. Det stemmer sånn ca for meg iallefall.. 74 cm rundt livet og 72.8 kg på vekta. Tror ikke dette gjelder for alle altså, bare noe jeg har merket meg og som andre også har sagt.

Lava sa for siden:

DET stemmer ikke for min del, 10 cm mer rundt livet enn hva kiloene skulle
tilsi :ja:

Vibeke-67 sa for siden:

Nope, ikke erfaring med at 1 cm tilsvarer 1 kg....
Bare å begynne å veie seg fra nå det:heia:

Carisma sa for siden:

Jeg tar av 1cm pr kg når jeg går ned omtrent.. Tenkte ikke før nå på at cm jeg har igjen omtrent tilsvarer vekta mi også :rolleyes:

trillian78 sa for siden:

Interessant! Det er i grunn det jeg har gjetta på. At jeg har tatt av meg omtrentlig like mange kilo som jeg har mista centimeter rundt magen. Kjekt å vite at gjettinga mi ikke nødvendigvis er helt på bærtur. Takk for innspill :blomster:

:nei: Orker ikke forholde meg til den vekta :nei:

The Dude sa for siden:

Dess større man er rundt magen, dess mer går man ned i kg når man mister en cm og dess mindre man er, dess mindre går man ned per cm.

Sagt på en annen måte så viser det bedre igjen på en liten person som mister et kg enn en stor som mister samme vekt siden den lille har minket flere cm per kg enn den store.

Korrelasjonen er veldig sterk, men den er eksponensiell i forhold til livvidden din slik at den endrer seg med endret livvidde.

Anne sa for siden:

Jeg har erfart at en kilo tilsvarer 1 cm rundt livet :ja:
Lykke til :klem:

trillian78 sa for siden:

Ja, dette er jo veldig logisk :ja: Og oppløftende med tanke på at jeg fortsatt er ganske stor :D

Liv:) sa for siden:

Det med ant. kg og vekt stemmer heldigvis ikke for meg. Jeg er nesten 40 cm større rundt livet enn ant. kg jeg veier. Dersom livet er ca ved navelen.

Men jeg har mistet i snitt 2 cm per kg. :D

fjanni sa for siden:

liver er vel ca. 2 cm over navlen evt. der du er smalest! :D

Der jeg er smalest? Må bli under puppene det da.. haha

Carisma sa for siden:

Rumpa! :lol: Kroppsfasongen min kan vel best beskrives som en opp ned bowlingkjegle... :rolleyes:

trillian78 sa for siden:

Jeg tenker også at livet er der man er smalest. Magen er der navlen er. For min del er det magen jeg måler mest, for det er den jeg aller mest vil bli kvitt :o

Men magen er også den som er vanskeligst å måle. Denne uka har den variert 4-5 cm. Opp og ned og fram og tilbake... Den lever sitt eget liv.

Jeg er fremdeles slank rundt anklene, kan begynne å måle der! :D

fjanni sa for siden:

jeg har 3 målinger på magen jeg.. det er livet (2 cm over navlen ca..) og rett på navlen også tjukkasmagen under der igjen! :lol:

fjanni sa for siden:

Om du går til en skredder og ber han måle deg til en kjole så måler han livet ditt ca 2 cm over navlen. Det er bare fjortisene som tror livet er rundt hoftene! :lol:

Hoftene mine er jo enda lenger ned en navelen.. :D

trillian78 sa for siden:

Hva hvis man har en valk rett over navlen? Måler man to cm i luftlinje da eller? :lol:

ross sa for siden:

Spennende når du sier det;) har aldri tenkt på det men er kanskje en sammenheng,.. jeg veier 67 kg og målte 69 cm her om dagen... inn 11 cm;)

Vibeke-67 sa for siden:

Jeg har høy navle, så jeg er smalest rundt ved navlen :lol:
Livet blir nesten under puppene

Photobscura sa for siden:

Antall cm rundt livet stemmer ikke med vekta mi i alle fall, men antall cm jeg har tapt vs antall kg jeg har gått ned er ganske samstemt. Litt over tjue cm rundt livet, og rett under tjue cm ned i vekt :)

fjanni sa for siden:

Det er mulig det med cm i livet vs kg kommer ann på hva slags kroppsfasong man har. Jeg legger jo på meg på rumpe, lår og pupper. Ikke magen liksom. Har sikkert noe med det å gjøre også. Har man hang til å legge på seg alt om magen så kan det jo liksom ikke stemme.

Carisma sa for siden:

Alt legger seg på magen hos meg, og litt over puppene. Og på meg stemmer det.

På meg legger alt seg på midja og ryggen. Herlig :rolleyes:

trillian78 sa for siden:

Jeg legger på meg overalt jeg :o
Gigantisk mage OG gigantisk rompe :eek:

Du har i alle fall det godt fodelt, Trillian! Jeg måtte le av Carismas sammenligning med en oppned bowlingkjegle, sånn ser jeg ut også, enn om det utrolig nok avdekkes noe som mer ligner på kvinnelige former etterhvert :D Juhu!

trillian78 sa for siden:

Sånn kan man også se det :lol:
Aldri så galt at det ikke er godt for noe :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.