< Tilbake til oversikten

Ketonånde- finnes det noe jeg kan bruke? Munnspray?

Xandra sa for siden:

Ja, overskriften sier seg vel selv. Jeg har fått skikkelig ketonånde og syns ikke det er noe særlig:o
Men er det noe jeg kan bruke? Kan jeg bruke munnspray? Hjelper f.eks SB12?

Tagimpo sa for siden:

Får man en spesiell ånde av å gå på ketolysekuren? Why?

Jabba sa for siden:

Jeg bruker SB12 - og det funker en stund.....men du må nok skylle oftere enn hver 12 time hvis du skal være helt fri fra dårlig ånde...

Når kroppen er i ketose skilles det ut ketoner - herav den dårlige ånden....

Xandra sa for siden:

Takk for svar :) Jeg drev ogsøkte littogså og der sto det at Ifa kunne gå an. Er dette OK å ha i veska når man er på farta?

Tagimpo: Man skiller ut ketoner via pusten. Disse kan føre til dårlig ånde.

*pippi m gutt og jente* sa for siden:

SB12 er det beste ja..forferdelig det der med ånden...

Jabba sa for siden:

IFA funker ja...
Jeg spiser også FRISK - de bittesmå grønne pastillene, ja disse har vel også kommet med lakrissmak. Når nøden (les:ånden) er værst tar jeg meg også en Fisherman (sukkerfri såklart)...

Asit sa for siden:

Jeg sliter også med dette. For noen dager siden satt jeg og kjæresten og så film og etter 5 min spurte han meg om jeg hadde prompa, hvilket
jeg ikke hadde. Så spurte han om det samme igjen etter 15 min, og jeg
hadde fremdeles ikke latt gasser få utfolde seg nedenfra. Deretter spurte han meg om noe, jeg snudde meg mot han og han lurte på hva i h*** jeg hadde spist! :p

Jeg jobber i et serviceyrke hvor jeg sitter med en kunde i alt fra 5 min til 1t, og setter virkelig pris på tips så kundene slipper å besvime... Skal kjøpe meg Frisk i morgen, men det spørs om jeg må gå hardere til verks. Fishermans kanskje? Veit ikke hvordan det står til på næringsinholdet der da...:confused:

snus sa for siden:

Hei lavkarbo-forum! :P

Når er det dere får denne dårlige ånden? Er det like etter dere kommer i ketose, eller kommer den snikende etter en stund? Har dere fått et inntrykk av ca hvor mange % som plages med dette?

Har vert i ketose en ukes tid nå, og merker ikke noe til den (ikke de jeg har spurt helder :)) Tror ikke jeg kommer til å fortsette dersom jeg får denne ånden. Da starter jeg nok på "generell lavkarbodiet".

Perdita sa for siden:

Det kan også være veldig viktig å bruke tannpirker/tanntråd når man har spist, for det er mye som lett samler seg mellom tennene og bidrar til ekstra dårlig ånde i tillegg til ketosen. Det merker jeg mer til nå enn før.

Xandra sa for siden:

Nå har jeg gått til innkjøp av SB12 og store Ifa, så nå skal jeg vel klare å holde skikk på den der ånden :o

Ramah sa for siden:

Frisk hjelper ikke! SB12 med blå kork er det eneste som hjelper. Ta med en på kontoret, og skyll godt nedi halsen noen ganger om dagen.

Heldigvis virker det som ketoseånden går litt i perioder. Jeg har lenge vært spart for det verste en stund, men her om dagen var den tilbake med full effekt.

Tone-G sa for siden:

sukk Den forferdelige ånden ja :lol:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.