Jeg har nå gått snart en uke på lavkarbo. Det går bra, men jeg har ett "problem" Jeg får i meg utrolig lite mat! Alt fettet er uvant og jeg føler meg litt uvel om jeg spiser mye. Ikke blir jeg sulten heller, og energien er ok. Uansett så er det lite jeg spiser altså: I går spiste jeg 2 egg med bacon til frokost, cottage cheese med fløte og bringebær og kanskje 10 kyllingvinger + salat med olje.
Det er unektelig ganske lite. til og med om jeg har gått på grethe rodhe har jeg jo kommet unna med dette, omtrent. Jeg prøver å spise litt fet ost etc for å fylle på, men uansett.
Nå har jeg ikke veid meg, og jeg har derfor ikke kontroll på vektnedgang, men har det noe å bety at jeg spiser så lite?
Litt lite kanskje, men jeg synes ikke det høres voldsomt lite ut.
Jeg har ofte dager da jeg spiser som du beskriver, og jeg føler meg vel med det og har energi.
Jeg merker fort på kroppen om den vil ha mere mat.
Da føler jeg meg uvel, sliten, treg, tung, surrete i hodet.
Det kommer jo også litt ann på aktivitetsnivået hvor mye mat kroppen vil ha.
Min erfaring er at det ikke er så mye mengden mat som påvirker vektnedgangen, heller sammensetningen.
Et variert kosthold som inneholder mest mulig rene proteiner (ikke for mye pølser etc), nok fett, passe mengde karbo funker bra.
Glem heller ikke vann og kosttilskudd.
Vektnedgangen går dårlig for meg hvis jeg i en periode slurver, og kanskje får i meg mest proteiner og lite fett og vann.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.