Dette var et godt tips ! :) Har også prøvd å se litt på forskjellige typer pøser, men har enda ikke funnet noen med så lavt karboinnhold som denne typen.
Må absolutt prøves i disse grilltider, takk for tips ! :)
Jeg var på Coop OBS på Bryne i dag, og fant to forskjellige merker som hadde pølser som ikke var tilsatt karbohydrater.. Disse er iallefall mulig å få tak i på Jæren, og ellers i Stavangerområdet...
Første typen het CHORIZO pølse og var fra A.Idsøe kjøtt og pølseforretning. Denne var ikke tilsatt karbohydrater eller melk.
Den andre het Italiensk SALSICCIA og kom fra kjøttmester MALMIN og ORRE.
Den var heller ikke tilsatt karbohydrater eller melk.
Det var andre typer pølser også fra disse slakterene, men jeg glemte å sjekke om de var tilsatt karber...
Gleder meg til å grille jeg nå;):cool:
Ica har stort sett disse pølsene, men i det siste har jeg ikke funnet dem på Ica supermarked på Skøyen - men på Ica Nær på Ryen har de plutselig dukket opp, så det er ikke alltid "stor Ica" betyr at de har disse pølsene.
Veldig gode. Det virker også som de er fulle av fett:)
Vær obs på at det finnes en Italiensk Bratwürst i samme type pakning, som inneholder mye mer karber. Sist jeg var på Ica hadde de bare den :hylgrine: Så bare på Bratwürst jeg, men så syns jeg det var noe som ikke stemte, og sjekket heldigvis. :kadetgaar
Tenkte jeg skulle informere!
Hvis dere skulle komme til å handle i sverige i sommer så har både Nordby Supermarked og Maximat GØL pølsene fra Tulip. De har fra 1-4 karber pr 100g og selges i pakker a 720 g. Det er ca 100 g pr pølse. Følgende varianter:
Sommer grillare, Bratwurst, Ost frankfurter, Jalapeno grillare, Tzatsiki grilllare og Chirizo Korv.
Jeg har smakt Jalapeno (Kjempegod), Tzatsiki (kun 1 karb) og Chirizo. Alle er veldig gode... :)
De selges for SEK 39.90 i hele sommer iallefall på Nordby Supermarked. Jeg kjøpte dem på Maximat sist til den prisen. Vet ikke om de har tilbud på det der ennå.
:)
Jeg fant bratwürst fra Grilstad på Rimi i Horten i dag, gleder meg til å teste! Lurer litt på om Bunnpris også fører Grilstad? Ikke helt sikker, men mener jeg har sett produkter fra Grilstad på Bunnpris tidligere.
Usj, den pølsa falt ikke i smak hos meg, i hvertfall... Men jeg er kanskje ikke noe pølsemenneske heller, vet ikke helt, jeg. God var den i allefall langt ifra. :o
Den smaker kanskje litt mye, så om man ikke liker krydra pølser er den nok ike noe særlig. Sambo tåler den ikke han, enda han er ikke ømfintlig på hverken krydder eller annet vanligvis.
Ica på Hasle hadde forøvrig denne, for oss som liker og tåler den :D
Gilde har Argentinske lammepølser med 2 karbohydrater pr 100 g.
De er kanon gode.:D
Kjøper dem på Coop Prix. Har ikke sett dem andre plasser men de finnes sikkert i andre butikker også.
Hehe. Jeg synes også de er gode. Mye bedre enn vanlige grillpølser. Savner ostepølser med bacon og brød, da. Fra bensinstasjonen. Men det er det gamle livet mitt.....:D
Jeg var på Maximat i Nordby forrige helg, og der hadde de fortsatt pølsene til SEK 39,90. Jeg kjøpte Tsatziki grillare, og de var kjempegode (mye smak, og du bør like hvitløk) - og bare 1 g karb:D
I Sverige finner vi også bøklundpølser som er helt topp, kjøpte frankfurter som faller i smak her hjemme. 1 karb pr 100g, og i naturtarm. Kjøpte ikke så mange første gangen, og det ble fort tomt.
Ketolysepølsene er helt greie, hvis jeg husker rett så er det 0,2 karb så da kan man dra å grille pølser uten den dårlige samvittigheten:p
Jeg har også testet disse pølsene og de var knallgode. :) Og Tzatsiki grillare var best! Og de har jo bare 1 karb så skal storhandle disse ved neste sverigetur. ;)
Åh, ja! De pølsene er veldig veldig gode! Har pleid å kjøpe dem på Ica i Thorvald Meyers gate på løkka.
Ser du bor i Trondheim, der burde det være slaktere, tenker jeg :)
Ellers kan det godt være at en velassortert Meny- eller Ica-butikk har ferskvaredisk og "hjemmelagede" pølser :)
Ah, da skjønner jeg! Nei, mente de pølsene trådstarter snakka om :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.