< Tilbake til oversikten

Pølsetips

hmmm sa for siden:

Pølser hører grilltiden til, og smaker godt (ihvertfall i begynelsen av grillsesongen), både for store og små!

I dag fant jeg deilige pølser med bare 1g karbohydrat!!!

Pølsene kommer fra Grilstad, og heter

BRATWüRST RØKT
grov pølse
saftig pølse med urter og hvitløk.

Kos dere!!!

Bæret sa for siden:

Ja, de er gode!
Har sondert pølse-terrenget jeg også...hehe

Her i Trondheim har de ikke ketolysepølser.
Ultra på Lade kommer ikke til å ta inn igjen. :sint:

The Dude sa for siden:

Gå til slakteren din og be om de har pølser laget uten stivelse. De fleste har en eller to varianter. = tilnærmet karbofritt.

saxpia sa for siden:

Synes ikke de katolysegrillpølsene var så kjempegode, så disse fra grilstad må jeg se om jeg finner, ja :ja:

Luna* sa for siden:

Takk for tipset, det hørtes godt ut :ja:

Bæret sa for siden:

Hm, har ingen slakter jeg...:o

saxpia sa for siden:

Da finner du en på gule sider ;)

Tutte sa for siden:

Dette var et godt tips ! :) Har også prøvd å se litt på forskjellige typer pøser, men har enda ikke funnet noen med så lavt karboinnhold som denne typen.
Må absolutt prøves i disse grilltider, takk for tips ! :)

Mona S sa for siden:

Hvor kjøper dere Grilstad-pølser?

Carisma sa for siden:

Jeg har så langt bare funnet de på Ica på Linnerudsenteret.

hegemora sa for siden:

Hei!

Jeg var på Coop OBS på Bryne i dag, og fant to forskjellige merker som hadde pølser som ikke var tilsatt karbohydrater.. Disse er iallefall mulig å få tak i på Jæren, og ellers i Stavangerområdet...
Første typen het CHORIZO pølse og var fra A.Idsøe kjøtt og pølseforretning. Denne var ikke tilsatt karbohydrater eller melk.
Den andre het Italiensk SALSICCIA og kom fra kjøttmester MALMIN og ORRE.
Den var heller ikke tilsatt karbohydrater eller melk.
Det var andre typer pølser også fra disse slakterene, men jeg glemte å sjekke om de var tilsatt karber...
Gleder meg til å grille jeg nå;):cool:

Klem fra Hege

Janis sa for siden:

Finner de ikke...
Vært på to meny butikker og en kiwi. Skal skjekke ut ica stormarked i Tønsberg, kanskje de har pølsene?

hmmm sa for siden:

Hva med å sende dem en mail? De vet kanskje hvem som selger hvilke produkter?

Janis sa for siden:

Tusen takk :)

Mail sendt.

saxpia sa for siden:

Du bor tydeligvis i samme område som meg, sånn med tanke på Tønsbergreferansen ;)

Gidder du å si i fra når du får svar i fra dem?

trillian78 sa for siden:

Jeg har pleid å handle de bratwurstene på ICA :)

Mjauritz sa for siden:

Er også interessert i pølser i Tønsberg området:D

Carisma sa for siden:

Tror det bare er Ica og Rimi som fører Grilstad.

Janis sa for siden:

Skal si i fra :)
Har enda ikke fått svar...
Ica blir nevnt her, kanskje de har i der? Tønsberg altså.

Ramah sa for siden:

Ica har stort sett disse pølsene, men i det siste har jeg ikke funnet dem på Ica supermarked på Skøyen - men på Ica Nær på Ryen har de plutselig dukket opp, så det er ikke alltid "stor Ica" betyr at de har disse pølsene.

Veldig gode. Det virker også som de er fulle av fett:)

Stilken sa for siden:

De er vannvittig god:D og jeg har de ofte med blomkålmos og salat tilsulten

nomma sa for siden:

Ja disse er knallgode, spesielt grillet :ja: med kålsalat til.

Kjøper de på ICA, har ikke "din" ICA butikk dem, så kan du be dem om å bestille.

Carisma sa for siden:

Vær obs på at det finnes en Italiensk Bratwürst i samme type pakning, som inneholder mye mer karber. Sist jeg var på Ica hadde de bare den :hylgrine: Så bare på Bratwürst jeg, men så syns jeg det var noe som ikke stemte, og sjekket heldigvis. :kadetgaar

Janis sa for siden:

Fant den på Rimi på Sem Tønsberg! Rimi er jo i ica gruppen..

gryhelen sa for siden:

Tenkte jeg skulle informere!
Hvis dere skulle komme til å handle i sverige i sommer så har både Nordby Supermarked og Maximat GØL pølsene fra Tulip. De har fra 1-4 karber pr 100g og selges i pakker a 720 g. Det er ca 100 g pr pølse. Følgende varianter:
Sommer grillare, Bratwurst, Ost frankfurter, Jalapeno grillare, Tzatsiki grilllare og Chirizo Korv.
Jeg har smakt Jalapeno (Kjempegod), Tzatsiki (kun 1 karb) og Chirizo. Alle er veldig gode... :)

De selges for SEK 39.90 i hele sommer iallefall på Nordby Supermarked. Jeg kjøpte dem på Maximat sist til den prisen. Vet ikke om de har tilbud på det der ennå.
:)

nomma sa for siden:

Jeg skal til sundsvall på ferie i juli, blir spennende å gå på jakt i svenske butikker etter lavkarbo produkter..

hmmm sa for siden:

Sundsvall?
Jeg har bodd 5 år i Sundsvall!!

nomma sa for siden:

Da har du sikkert noen gode shoppe-tips ? :ja:

hmmm sa for siden:

Eh.. nei. sundsvall er nok ikke akkurat et shoppemekka. :rolleyes:

Dessuten har sikkert mye skjedd siden jeh bodde der!

Janis sa for siden:

Noen som har smakt ketolyse pølsene?
Så på nettkurset der de var på handletur, pøler med ketolyse-label på.

hmmm sa for siden:

Jada, jeg har smakt de, Helt ok, men ikke noe å hoppe i taket for synes jeg. De fra grilstad er MYE bedre!!

saxpia sa for siden:

Har prøvd grillpølsene, og på grillen er de god. Men ikke trekt i vann. Da smakte de heller kjipt. Men sier som over, ikke noe å hoppe i taket for.

Elephanta sa for siden:

Jeg fant bratwürst fra Grilstad på Rimi i Horten i dag, gleder meg til å teste! Lurer litt på om Bunnpris også fører Grilstad? Ikke helt sikker, men mener jeg har sett produkter fra Grilstad på Bunnpris tidligere.

Elephanta sa for siden:

Usj, den pølsa falt ikke i smak hos meg, i hvertfall... Men jeg er kanskje ikke noe pølsemenneske heller, vet ikke helt, jeg. God var den i allefall langt ifra. :o

Carisma sa for siden:

Den smaker kanskje litt mye, så om man ikke liker krydra pølser er den nok ike noe særlig. Sambo tåler den ikke han, enda han er ikke ømfintlig på hverken krydder eller annet vanligvis.

Ica på Hasle hadde forøvrig denne, for oss som liker og tåler den :D

bella donna sa for siden:

Rimi på Skadberg (Sola) har de, kjøpte i dag:)

inglan sa for siden:

Gilde har Argentinske lammepølser med 2 karbohydrater pr 100 g.
De er kanon gode.:D
Kjøper dem på Coop Prix. Har ikke sett dem andre plasser men de finnes sikkert i andre butikker også.

Elephanta sa for siden:

Jeg ga resten av pølsene til mamma, jeg, hun sa det var de beste pølsene hun hadde smakt, så da var det jo godt for noe uansett da :p

hmmm sa for siden:

Hehe. Jeg synes også de er gode. Mye bedre enn vanlige grillpølser. Savner ostepølser med bacon og brød, da. Fra bensinstasjonen. Men det er det gamle livet mitt.....:D

kazza78 sa for siden:

Jeg var på Maximat i Nordby forrige helg, og der hadde de fortsatt pølsene til SEK 39,90. Jeg kjøpte Tsatziki grillare, og de var kjempegode (mye smak, og du bør like hvitløk) - og bare 1 g karb:D

Luna* sa for siden:

Også jeg som skal innom Sverige i sommer :heia:

Lykkelig sa for siden:

Harryshopping er ut, pølseshopping er in. :D

Lizzi sa for siden:

I Sverige finner vi også bøklundpølser som er helt topp, kjøpte frankfurter som faller i smak her hjemme. 1 karb pr 100g, og i naturtarm. Kjøpte ikke så mange første gangen, og det ble fort tomt.

Ketolysepølsene er helt greie, hvis jeg husker rett så er det 0,2 karb så da kan man dra å grille pølser uten den dårlige samvittigheten:p

Rooogern sa for siden:

Jeg har også testet disse pølsene og de var knallgode. :) Og Tzatsiki grillare var best! Og de har jo bare 1 karb så skal storhandle disse ved neste sverigetur. ;)

Photobscura sa for siden:

Åh, ja! De pølsene er veldig veldig gode! Har pleid å kjøpe dem på Ica i Thorvald Meyers gate på løkka.

Ser du bor i Trondheim, der burde det være slaktere, tenker jeg :)
Ellers kan det godt være at en velassortert Meny- eller Ica-butikk har ferskvaredisk og "hjemmelagede" pølser :)

Carisma sa for siden:

Har de Gøl-pølser på ica?

Vanskelig å si da jeg ikke aner hva det er :p

Carisma sa for siden:

Trodde det var de du hadde kjøpt på ica'n siden svaret kom under den linken :D

Ah, da skjønner jeg! Nei, mente de pølsene trådstarter snakka om :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.