er det flere med meg som har blitt kvitt celulitter under Ketose/Dr. Atkins dietten? Jeg er inni min 4. uke nå og mine celulitter på lår og rompe er som "fordunstet for solen"! Er det kuren el. er det vannet jeg får i meg som er årsaken til dette tro? Bare DET i seg selv er jo grunn nok til å gå på denne kuren!!!:D:D:D
japp, og jeg hadde mye. har litt enda liksom. jeg tror det er fordi man blir kvitt innmari mye vann i kroppen. iallefall ser det sånn ut for meg, at når jeg har skeiet ut en stund og kommet i ett dårlig mønster så blir det mer cellulitter igjen. forøvrig så er heller ikke hvetemel og sukker så gunstig på cellulittene.
Jeg har aldri hatt celulitter som jeg vet om (men jeg har aldri heller hatt noe særlig rompe eller lår å snakke om, hehe), men har heller ikke fått det med årene (spist lavkarbo i tre år). Jeg har heller ikke en nevneverdig rynke, selv om jeg røyker som en skorstein :o (ikke at jeg anbefaler det :p), og strekkmerkene mine, dem hadde jeg MANGE AV, etter en stor vektøkning før tenåra, de har bleknet, det er en ting, men de er ikke "dype" lenger, som de var før, for selv om de ble blekere, syntes de i litt mer dramatisk belysning, men de siste årene har de blitt mye mindre øyensynlig. Yay! :heia:!
Jeg har hatt utrolig mye cellulitter (Hva er de kraterne du har på rumpa? spurte mannen min for et par år siden :lol:). De ble merkbart mindre etter en tid på lavkarbo og trening. Om det var lavkarboen eller treninga eller det at jeg gikk ned i vekt som var utslagsgivende vet jeg ikke.
typen min hadde heller ingen anelse om hva strekkmerkene var for noe.
Jeg har anlegg for celulitter. Jeg var syk en periode og veide under 50 kg, jeg var trent og hadde allikevel celulitter. Jo høyere vekten er jo mer får jeg, rumpe, lår, armer og mage er rammet. Men etter bare å ha gått ned 6 kg ser jeg at det er nesten ingenting igjen på mage og armer og på ene hofta. En herlig blanding av trening, vektnedgang og lavkarbo gjør susen.
Ser ut til at jeg kan bli kvitt så og si alt med dette kostholdet.
erle drømmer seg vekk i hvor flott hun kommer til å se ut når hun er ferdig slanket!!! erle gleder seg til det ytre passer til det indre
Eksen min hadde faktisk strekkmerker på rumpa! Og det til tross for at han er godt over en åtti og veier knapt søtti kg. Han var ikke klar over det før jeg påpekte det, haha. Sikkert fordi han stort sett sitter på ræva og spiller WOW :lol:
Strekkmerker og cellulitter kan ha noe med hormoner å gjøre også :ja: Jeg har strekkmerker over hele kroppen, og det begynte da jeg kom i puberteten. La ikke på meg så mye at det skulle ha noe å si.
Cellulitter fikk jeg etter at jeg prøvde p-piller, før den tid hadde jeg absolutt ingen og jeg la ikke på meg noe av p-pillene heller så det kan ikke skyldes det :rolleyes: Venninna mi på 49 kg hadde masse cellulitter selv om hun var langt ifra overvektig.
Jeg leste at strekkmersker kan skyldes sinkmangel.
Forøvrig mente jeg også å ha lest at tynne oftere har celulitter enn de som har litt kjøtt på beina, fordi de har mindre underhudsfett å polstre med. I såfall burde man jo få mer heller enn mindre på lavkarbo og ved annen slanking? Har forøvrig aldri hatt det siden jeg ikke eier hofter eller rumpe. Men oppdaget til min store skrekk noe som lignet på ARMENE av alle plasser når de var bøyd! Og det har definitivt kommet etter lavkarbo :eek:
Jeg jobber som hudpleier og har lest mye om hud osv. Det er veldig mange unge i dag som har strekkmerker og ikke alle er overvektige. jeg tror mye av det kommer av kostholdet, jeg kaller de bollebarna, hele kostholdet består av sukker og hvitt mel. Alle de blodsukkersvingningene de får hver dag gjør elastin og collagenet i huden blir av dårligere kvalitet og gjør at man får strekkmerker. :rolleyes:
Ja, de forsvant fort. Det er jo fett i klumper. Fett forsvinner på lavkarbo, både det harde og det løse:) Jeg tror lavkarbo er bedre enn lavkalori for å få de vekk.
Nei, celulitter er stort sett vannansamligner mellom fettcellene. Lavkarbo fordriver vann bedre enn lavkalori, derfor fungerer det bedre på celulitter.
Klumpene er harde jo, Carisma. Det kan ikke være vann da. Det er kanskje vann mellom ja. Hvis celluliter betegner hullene inn mellom klumpene og ikke klumpene, ok, da har du rett.
Jeg lurer litt på om vi kvinner litt lettere samler vann i kroppen. Jeg har aldri opplevd at min mann får vann i kroppen, mens jeg samler jo vann av det minste. Bare jeg sover dårlig feks ( jeg har ME og mye muskel og leddverk).
Selv er jeg ekstremt overvektig og faktisk så har jeg nesten ikke celuitter etter noen uker med ketogen kost. Så fort jeg får tømt vannlagrene i kroppen, så forsvinner kraterene på rompa og lårene.
Tilstanden viser seg som "bulkete" hud, særlig på kvinners lår. Det er ingen sykdom, men må heller ses på som en normalvariant - selv om selgere av enkelte hudprodukter og media kan virke å være av en annen oppfatning... Det eksisterer i dag ingen enkle tiltak til å rette på denne hudforandringen, men med god mosjon, sunn mat og god hudpleie er dette likevel noe du kan få bukt med. På samme måte som små eller store ører, tynt eller tykt hår, er det viktig å være klar over at dette problemet er bare en av mange varianter av utseende til helt normale mennesker.
Du kan arve anlegg for appelsinhud. Denne type hud kan komme til syne fra 20-årene. Det vanligste er likevel at huden får denne strukturen ved litt høyere alder, gjerne etter en graviditet.
Tilstanden kjennetegnes ved at huden på rumpe, mage, lår eller overarmer har fått et overflatemønster som minner om appelsin. De fleste kvinner vil oppleve dette problemet, men ved litt ekstra innsats, kan du bli kvitt problemet. Tilstanden kan også forekomme hos menn, men i mindre grad. Dette skyldes at fordelingen av fett, muskel og bindevev er noe annerledes hos kvinner og menn. Selv om kvinnelige hormon spiller en rolle i fordelingen av fett på kroppen, kan ikke appelsinhud behandles med hormonterapi. Overflødig fett på kroppen er heller ingen årsak til appelsinhud, selv om det gjør problemet mer synlig.
Appelsinhud (cellulite på engelsk) er fett som har hopet seg opp i en endret hudstruktur. I underhuden skal det alltid finnes et lag fett. Dette fungerer som polstring, isolasjon og opplagsnæring. Fettet ligger innkapslet i små bindevevs-rom mellom overhuden og musklene. I årenes løp vil disse bindevevsveggene bli stivere samt trekke seg litt sammen. Dette er årsaken til de karakteristiske inndragningene vi ser ved appelsinhud. Økt tykkelse på fettavleiringene, i kombinasjon med at tyngdekraften over år tøyer på huden, forklarer hvorfor huden først får denne strukturen i voksen alder.
Dette stemmer ikke helt, jeg kjenner flere som har hatt appelsinhud fra de var 14-15. Ikke overvektige heller, tvert i mot, så det var ikke generelle opphopninger.
Finnes det en kur mot cellulitter altså?????? Det er jo for godt til å være sant! Jeg krysser fingrene for meg selv, for jeg har MYE! :-( men nå er jeg :)
Mine cellulitter ble verre og mer synlige,samt fikk nye da jeg la om til lavkarbo og gikk ned i vekt. Dette irriterer meg voldsomt ennå og har hørt om flere med samme erfaring. Mine ligger dypt og når jeg da ble mindre så kom de da mer tilsyne :(
Trener du da? Det ble jo påstått på NHI at de ble verre dersom man slanket seg uten å samtidig trene.
Jeg har merket de siste par årene at jeg har færre cellulitter de periodene jeg er flink til å trene, egentlig uavhengig av vekt eller kosthold. Nå er de ganske ille, men jeg har altså gått ned en god del kilo uten stort mere trim enn en liten halvtimes gåtur om dagen, og knapt nok det.
Før jeg ble syk, trente jeg mye uten resultater på celluitter. Og jeg var mye mindre da enn jeg er nå og ferre cellulitter enn nå. Har hatt cellulitter fra jeg var ungdom. Fått beskjeder av både kosmetisk kirurgen jeg brukt på mageplastikk og hudpleiere, samt de på treningsenteret jeg er på sier at det ikke finnes noen kurer/behandlinger som varer mot dette, men en kan redusere synligheten med å stramme opp muskler/hud. Men jo eldre man blir jo mindre elastisk er jo huden og min hud er ikke så velvillig på det området på lår, kne og rumpe desverre. Samtlige sa også at de dype og harde (dype og harde som jeg har)(de værste av dem) blir verre ved vektnedgang. De "bløte" blir mindre synlige.. Og det er også den erfaringen jeg har. Gudane vet hvor mange forskjellige behandlinger jeg har prøvd, hehehehe OG penger brukt.. Nei, har nå forsonet meg med mine små og store smilehull. Men ja, de har aldri vært så ille som etter jeg gikk ned noen kg etter start på lavkarbo, ble overasket da dette ikke har skjedd før ved tidligere vektnedgang og de var heller ikke så synlige eller så mange da jeg var slankere enn jeg er nå. De har nok formert seg og "harsknet" pga inaktivitet etter jeg ble syk, hehehe.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.