< Tilbake til oversikten

Nye sjokolader fra sukkerfritt på Rema 1000!

Egg hver dag sa for siden:

I dag oppdaget jeg at rema hadde fått inn noen sjokolader uten tilsatt sukker. :) Vet ikke om de er nye, men jeg har i hvertfall ikke sett dem før i dag.
De hadde 3 forskjellige typer, alle heter Sukkerfritt:

Mørk sjokolade 75g: karb:50g (hvorav sukkeralkoholer: 48g) Dvs. kun 1,5 g karb pr plate.

Hvit sjokolade 75g: karb:59g (hvorav sukkeralkoholer 50g) Dvs. kun 6,75 g karb pr plate.

Mandelsjokolade 75g: karb:50g (hvorav sukkeralkoholer 43g) Dvs. kun 5, 25 g karb pr plate.

De kostet 21 kroner pr plate. Dette var fantastisk nyhet for meg som elsker hvit sjokolade og som ofte handler på rema. Greit å slippe å kjøre til helsekosten.:) Jeg smakte den hvite sjokoladen nå og den var helt nydelig!

Bee sa for siden:

De har da vært i salg lenge da.

Bee sa for siden:

Den eneste jeg synes er god er den mørke sjokoladen, og da kun i kaker etc.

De andre smaker overhodet ikke sjokolade spør du meg. Kun søtt kliss.

StineK sa for siden:

Min Meny-butikk har disse. De er gode, men er skikkelig prompegodter for meg

Egg hver dag sa for siden:

Hehe, der ser dere hvor mye jeg får med meg :rodme:

Jeg synes den hvite var kjempegod ihvertfall. Har ikke smakt de andre enda.

LineJM sa for siden:

Har prøvd noen, syns ikke de var gode.

ross sa for siden:

Jeg synes de er sykt gode.... men magen kan protistere litt kjenner jeg etter en hel plate.. ;)

Mona S sa for siden:

Jeg syns heller ikke sukkerfritt-sjokoladene er noe gode, veldig søte, bare. Men de fra Cavalier er kjempegode!!!
Hm. tror jeg må være immun mot de her søtningsstoffene, reagerer ikke noe på dem. Spiste en hel pose sukkerfri Lakris søta med Maltitol (eller hva det heter, maltiol, kanskje), og tenkte at dette kan vel ikke gå bra. Ingen reaksjon...og det er jeg vel egentlig ganske glad for;)

Hillelille sa for siden:

At du klarer. Den hvite smaker pyton!:D

Jeg liker den mørke. Jeg liker den veldig godt. Jeg foretrekker den faktisk foran vanlig sjokolade. Men på helsekosten her har de fått hyllevis med sukkerfri godis, så nå kommer det til å ta en tid før jeg har pløyd meg gjennom hylla der, med bare 1 godis pr helg, hehe.

Mosepjusk sa for siden:

Smelt sjokoladen i vannbad sammen med en spiseskje Cocosa.
Hell i isbitform, eller små konfektformer. Sett i kjøleskapet til de er stive. Spis. Gå på do. Spis mer. :D

Liv:) sa for siden:

Den melkesjokoladen smaker heslig, så jeg har ikke giddet å prøve de andre før i dag. Likte den hvite og den med hasselnøtt var veldig gode!

Iset sa for siden:

Jeg smakte disse for flere år siden, husker jeg så dem på Rema i 2006. Jeg synes de er aldeles gruuusomme. Smaker søtt fett. Liker ikke så mange sukkerfrie sjokolader, men Anthon Berg sin er god, og Cloetta, som smaker ganske likt Berg sin.

Hillelille sa for siden:

Den med melkesjokolade smaker helt grusomt ekkelt, aldri mer:D

froken sa for siden:

Jeg tar en bit av den hvite sjokoladen sammen med en bil av antonberg(som er utgåt:() Det er kjempe godt og smaker som vanlig sjokolade:sikle:
Må bare anbefales!!

Mercudia sa for siden:

Hvor får man kjøpt Cloetta her i Norge? (jeg sørger ennå over at Anthon Berg sin er ute av produksjon - Den var bare nyyydelig)

Iset sa for siden:

Jeg har kjøpt Cloetta sin sukkerfrie både på Obs og Ultra. Har sett den andre steder også, men husker ikke hvor.

Bee sa for siden:

Jeg har kjøpt Cloetta melkesjokolade på Kiwi.

Camilla82 sa for siden:

Her har de tatt inn cloetta sin mørke sjokolade på kiwi,syns den var bedre enn den lyse.

Ramah sa for siden:

Enig med deg. Den mørke smaker mer melkesjokolade enn noen av de lysere variantene. Tror de har tatt litt for mye kunstig søtning i alle sammen.

Da stemmer jeg også for Cloetta sjokoladene. De er de beste!

Paris sa for siden:

Hvor finnes disse fra Cloetta?

Jabba sa for siden:

Jeg kjøper mine på REMA 1000 og på MEGA

LibraGirl sa for siden:

Cloetta har de stortsett på alt av helsekost butikker :)

kjerstiva sa for siden:

Har prøvd en sukkerfri sjokolade på rema 1000, men de viste seg å være søtet med Maltitol. Når jeg googler maltitol får jeg at det har nesten like høy GI som vanlig sukker :(

Paris sa for siden:

noen som har bilde? link?

finner ikke disse jeg...

Nerthus sa for siden:

Noen får blodsukkerøkning av feks atkins-sjokolade, andre ikke. Det er individuelt hvordan man reagerer på maltitol - for min del er det ihvertfall slik at magen ikke liker det om det blir for mye for ofte :)

Spiste atkins decadence nesten hver dag på spisdegslank - og gikk ned i vekt.

smgj sa for siden:

Det er bra med maltiol i disse, ja. For min del går grensa på 1/2 plate. Det er jo fint da - en øvelse i begrensning rett og slett. Ellers lager jeg helst min egen sjokolade. :) Da bruker jeg sukrin, fos og yaconsirup som søtning. Ja, jeg vet at yaconsirup har en del karbohydrater, men i min kostholdsfilosofi så har jeg lov til litt. ;)

Cyan sa for siden:

;)

Paris sa for siden:

Tusen takk :)

Skal sjekke butikkene! Enklere når man vet hva man ser etter ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.