Jeg har opplevd at mye bedrer seg med kroppen når jeg går på lavkarbo. Men den morsomste bivirkningen er faktisk at jeg aldri har belegg på tennene lenger! :D De er alltid glatte og fine, aldri "pelsbelagt".
Hva er det beste med lavkarbo for din kropp og helse?
At jeg føler meg pen! :D
Selv om jeg ikke har gått ned nok til at det er synlig ennå, føler jeg meg mye penere. Selvtillitten generelt øker, og humøret er mer stabilt. Jeg har mer energi og føler meg mye lettere både psykisk og fysisk.
Jeg har også ingen belegg på tennene lenger, noe som er ganske digg.
Åh, what to choose, what to choose :p
Jeg tror det aller beste er at jeg er kvitt migrene. Migrenen opptråtte etterhvert ukentlig og var på vei til å ødelegge livet mitt fullstendig; måtte slutte i jobb, kunne ikke planlegge noe som helst etc. Etter et par måneder var jeg migrenefri! Helt utrolig fantastisk!
Ja, forresten. Jeg må nevne en ting til: Alle allergier er borte, og hadde det ikke vært for lavkarbo, kunne jeg ikke hatt den lille pelsklumpen av et kattekrek som i skrivende stund ligger ved siden av meg og snorker :love:
Etter dag fire er definitivt energinivået som er den beste bivirkningen. Jeg har ikke lagt meg til på sofaen de siste dagene - noe jeg har hatt et stort behov for å gjøre tidligere.
Ellers så er det vel litt tidlig til å komme med bivirkninger, men det er helt sikkert flere.
Mer energi, ikke noe luft i magen, finere hud og blir ikke trøtt etter lunsj:D
Men det får meg til å føle meg veldig, veldig svak og ubesluttsom, for gud bedre så vanskelig det er å holde seg unna det forbudte inne i mellom. Og de gangene lysten tar overhånd, føler jeg meg elendig etterpå. Skulle ønske jeg var litt mer prinsippfast og selvdisiplinert....:(
Ikke mere vodt i magen, ikke mere luft i magen.
Helt sluttet å ta en lur etter middagen.
Energien er på topp, jevnt utover hele dagen :D
Mye, MYE bedre humør!!!
Renere hud, kviser er borte :heia:
Jeg har slutta å snorke...
Min beste bivirkning er også den ønskede virkning, nemlig at jeg går ned i vekt. :D
Ser mange skriver mindre luft i magen, for meg er det egentlig motsatt... føler at jeg er helt råtten i magen... Og fysj som det stinker. :o Litt vel mye detaljer, jeg vet!
Ellers opplever jeg at huden er blitt finere, jeg er ikke lenger konstant sulten, jeg har det generelt svært bra med meg selv. Ja, og så har jeg kommet i bedre form. Men det skyldes strengt tatt trening, ikke lavkarbo alene.
Da ville jeg sett litt på hva du spiser, for da kan det hende at du spiser noe du ikke tåler.. (er ihvertfall min erfaring) Spiser du mye erstatningsprodukter?
Eneste gang prumpene mine lukter vondt, er etter sukkerfritt godteri. (og da stinker de!)
Nesten så jeg håper at det ikke er det.... :p Pepsi Max er min venn i nøden. Når jeg er trøtt, sliten, uopplagt eller ukonsentrert så gir Pepsi Max meg den piffen jeg trenger for å fokusere. Ja, jeg er avhengig... :o
Ja, Pepsi Max smaker såpe, det synes jeg også. Dessverre har jeg lagt min elsk på Cola Zero, men er heldigvis langt unna avhengig. Drakk mye mer av den før, og fikk litt sånn panikk-følelse om jeg ikke hadde det i hus. Det er helt bort nå, og nå kan jeg ha noen flasker stående i ukesvis som jeg helt har glemt.
Vekten tikker nedover, tennene er stort sett glatte, men jeg føler desverre ikke det overskuddet eller energien dere andre snakker om. Jeg går å føler meg svimmel, småkvalm og denne uken har jeg ikke maktet å spise 3 måltider pr dag pga løs mage. Lurer på om jeg bryter en god "sirkel" ved å ta melkesyretabletter? Jeg er fortsatt motivert, men bittelitt engstelig for helsen min :confused:
Jeg er så glad for at jeg ikke promper hele tiden lenger! Bare det er nok til at jeg aldri vil over på høykarbo igjen. Tenk at jeg trodde at det var noe galt med meg og at jeg bare måtte leve med det... Mamma har det helt likt, hun har til og med vært igjennom masse utredning hos legen og slitsomme undersøkelser for å prøve å finne ut hva det var!
Vektnedgangen og jevnt stabilt energinivå er også herlige bivirkninger!
beste bivirkninger etter 7 uker med lavkarbo er at vekten går ned og at kroppen blir mindre. Jeg får ikke hjertesting lengre. Mensen ser utt il å bli mer normal (dvs 4 uker mellom og kortere periode).
downside er at jeg har ikke fått renere hud og jeg er seig når ejg skal trene og gå tur. ikke eksplisiv lengre. Men det holder ejg ut. håper huden bedrer seg etterhvert.
Det må bli at jeg føler meg fin og sexlysten er på topp:stortsmil
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.