< Tilbake til oversikten

Kylling- og kalkunpølser når man går på Atkins

Mayaya sa for siden:

Kan jeg spise det???

Er på min andre dag på atkins og er en nybegynner. Leser og styrer med denne boka, men finner ikke ut om denne er ok å ta nå i introduksjonsfasen eller ikke.

Yonah sa for siden:

Det står vel ikke noe om at potetmjøl er lov i introduksjonen? Og disse pølsene inneholder nok masse av det. Ofte inneholder slike pølser 5-7g karber pr 100g, og da har du tatt hele karbokvota uten å få med grønnsaker.

Mayaya sa for siden:

Finnes det noen pølser man kan bruke da?

Yonah sa for siden:

Ketolyse pølser kanskje? Jeg er ikke sikker på hva de inneholder.

Poenget med de første 14dager på atkin er jo å rense kroppen, så jeg tror det er lurt å kun spise rent kjøtt, fett og grønnsaker, også får du innføre ting etterhvert.

Jeg har noen ganger spist krydderpølsene til Gilde, med 2.5g karber pr 100g, det er ikke så ille, men det er potetmjøl i de alikevel og jeg tror neppe det er bra for meg.

Mayaya sa for siden:

Da drøyer jeg med pølser til jeg har gått ut de 2 første ukene. Tusken takk for hjelpen, det er så mye å lære seg den første tiden nå det gjelder hva man kan spise og ikke spise. Men lærer mer og mer for hver dag som går...

Skautrollet sa for siden:

Ja lurt å være streng i starten!
Ketolysepølser har jeg verken sett eller spist, men det er masse andre pølser på markedet. I dag ble det Bratwurst fra Grilstad med 1 karb pr 100 gram. Og det unner jeg meg glatt;)

Mona S sa for siden:

Ketolysepølsene inneholder ikke potetmel, og har bare 0,5 karber pr 100 g. Disse kan du fint spise. Jeg ser du bor i Nittedal, da er nok Oslo City nærmeste sted du får kjøpt dem:)

Der har de en del andre Ketolyse og Atkins-produkter også, hvis det skulle være av interesse.

Lykke til!

Areola sa for siden:

Men jeg tror ikke ketolysepølsene bare inneholder 0,5 karber fordi de er kjøttfylte, de er heller blandet ut med proteinpulver eller lignende... (jeg har smakt de, nemlig.)

Jeg ville holdt meg unna ketolysepølsene også de første to ukene.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.