Disse er så enkle og veldig gode. Rett og slett bare kle en muffinsform (jeg bruker muffinsbrett) med et par skiver skinke og knekk et egg oppi. Stek på 225 grader i noen minutter, til egget er stivt. 6-7 minutter kanskje?
Fikk tips av en bruker om å ha ost på toppen før man steker dem. Det må jeg prøve neste gang!
Jeg pleier også og lage noe lignende, men da har jeg bacon langs kanten i silikonformer, og så blander jeg sammen egg med diverse krydder og smør+ vann.
Haha dere er nå søte altså. :D Og ja, de er gode kalde. Jeg synes faktisk de er best kalde.
Håhåhåååå jeg kom over en svæær pakke med spekeskinke i butikken i dag, til halv pris pga. dato. Og i dag reiste svigerfar "hjem" til Italia for å besøke slekten sin, og om 10 dager kommer han tilbake med flere kilo parmaskinke og parmesanost til oss. :hyper:
Har 6 stk i ovnen nå...:D
Gleder meg, men måtte bruke 3 mufffinsformer per egg...
eller rant det bare utover...:rolleyes:
kanskje jeg burde kjøpe et slikt muffinsbrett...:confused:
Disse gikk dessverre i søpla...:mad:
Men det var nok min feil, satte ovnen på for høyt og i tillegg glemte jeg dem litt...
Resultatet ble knall-grønn eggeplomme!!!
...blæææ...
Skal prøve igjen neste gang det er min tur til å lage frokost!!
I morgen er det nemlig min tur til å sove...;)
-kan det varmes opp etter at det er stekt?
-hva serverer man til?
-får man plass til ett helt egg i en vanlig silikonmuffinsform?
-har noen prøvd å la frakken inneholde eggerøre med fetaost i??
Jeg laget ti slike i dag, med to skiver stranda spekeskinke i hver muffinsform. Hadde tre-fire terninger av marinert jarlsbergost oppi før jeg helte ei sila eggerøre oppi. Det ble snaddergodt! Men kanskje vel salt selv om jeg ikke salta noe i tillegg.. Blir servert i morgen til lavkarbosjefen min med salat attåt!
Ikke sjefen med salat attåt da, men disse eggene i frakk...:p
Ja, jo lenger du steker dem jo stivere blir de. Jeg har ofte stekt mine hakket for lenge og da er de nesten litt FOR stive. Føler jeg spiser på gummi, på en måte.
Testa disse i dag, og det var godt. Jeg brukte salami, hadde ikke noe annet. Og jeg brukte muffinsbrett med en papirform oppi. Det funka ikke så veldig bra, var en del som satt igjen i formene, både egg og deler av papirforma. Neste gang tester jeg nok med silikonform.
Jeg hadde med 12 egg i frakk på 17. maiselskap i går. De forsvant på null komma svisj!
Hadde to skiver Strandaskinke i ei form, ett egg og litt pepper og annet krydder på toppen. Kjøpte silikonformer for anledningen, og det tror jeg var veldig bra. Hadde ikke fått de ut av noen annen type form.
Samboern digga det, så det blir mer eksperimentering med egg i frakk framover.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.