< Tilbake til oversikten

Urolige ben

Liv:) sa for siden:

Er det noen av dere som vet om det finnes noen sammenheng mellom karbohydratfattig kost og urolige ben?

Jeg er i det siste blitt veldig plaget, og det er jo ganske irriterende. Kjenner det i armene også, det er jo ikke vondt, men ubehagelig når jeg prøver å sove.

Carisma sa for siden:

Tar du magnesiumtilskudd?

Nei, burde jeg?

Carisma sa for siden:

:ja: Det er lurt å ta det, mange får kramper i leggene og kribling i muskler når de ikke tar det.

Aha, da får jeg prøve det. Kjøper man det på apoteket?

Carisma sa for siden:

Jeg spiser de til ketolyse-kuren, men du får det både på apotek og på helsekost. Som det meste annet er de billigere i sverige... :rolleyes:

Hmm, ja.. Blir vel en stund til neste sverige-tur, men får ha det i bakhodet, og kjøpe på apoteket i norge så lenge.

Takk takk! :)

aslaug sa for siden:

Kjøper de på apoteket, 100 tbl a 300 mg. Merke GEVITA, 80-90 kroner tror jeg.
På helsekosten var det halvparten av dosen til dyrere pris.
Jeg tar 2 om kvelden og har blitt kvitt uro, kriblinger og ikke minst kramper i bein.
Lykke til!!

Fleskulf sa for siden:

Det kan også være kalium eller kalsium-mangel, men tror det magnesiummangel som er den vanligste årsaken ja.

Du kan jo gå igjennom en typisk dagsmeny og se hva du får i deg av de ulike mineralene.

anbefalt inntak er ca:

kalium 1900mg
kalsium 1000mg
magnesium 500-1000mg

www.næringsinnhold.no/ ser du hva de ulike matvarene inneholder.

Får i meg nok kalium og kalsium, og tar jern-tilskudd anbefalt av legen. Har kjøpt magnesium på apoteket i dag, så får jeg håpe det hjelper. Synes det kiler så ekkelt..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.