Kan noen forklare meg hvorfor noen trekker de fra karbene og derfor får mindre karber. Leste på en tråd her inne at man kunne spise en pose med store Ifa siden den bare inneholt 0.6karbs. på varedeklerasjonen står det 15g karbs pr pose, mend 14g av de 15g er sukkeralkoholer. blir det derfor mindre karber?? helt forvirra her. Jeg har altid tatt karber for å være karber..
Både ja og nei. Noen kan spise slike saker i ubegrenset mengde og likevel gå ned i vekt, mens andre ikke kan. Dessutten er jo det å spise noe søtt, med på å opprettholde en søtavhengighet.
Du kan spise sukkeralkoholer når du er på et ketosebasert kosthold. Men det kan trigge søtbehovet. Og man kan få ganske mye luftsmerter og gass ( spes maltiol)
Og for mange er det vektbrems i tillegg.
Det beste er å la det være en liten godbit en sjelden gang. Ikke for å stagnere det søtbehovet man kanskje allerede har, det kan få motsatt virkning. (erfaring ;))
Tanken bak å spise litt Ifa var for å kamuflere ketoseånden :flau: og da blei det jo perfekt med noen små drops i ny og ne. Kanskje jeg skal prøve finne noe annet å bruke, tyggis inneholder for mye karbo fant eg ut til å kunne tygge det hele dagen, foruten at jeg liker ikke tyggis..
Har vert i ketose i snart 2 uker og ånden blir bare verre og verre, har brukt munskyll (listerin) men det har kanskje bare virket opptill 1 time. Har fått hørre en god del kommentarer på ånden til nå. Er lettere fortvilet :_oppgitt: Håpte å kunne ha en drops eller to i lommen skulle eg møte på noen som vil slå av en prat uten å forte seg vekk grunnet ånden min, skal prøve disse pappir greiene dere snakket om:)
Kan jeg anbefale mentolsigaretter? :p
Eller denne flaska jeg fant på hytta?
Neida, jeg bare tuller. Men jeg har dessverre ikke noen tips (bortsett fra sukkerfrie pastiller med måte).
For min egen del så prøver jeg bare å unngå å puste folk i ansiktet, men bortsett fra det så tar jeg ikke ånden så tungt.
Syns kanskje det er litt uhøflig av folk å kritisere deg for ånden. Litt frekt?
Jobber du med barn (ærlige) eller eldre (som kan være ganske syrlige for syrlighetens del)? Eller er det venner eller familie som sier fra?
Er stortsett familien som sier i fra. Barna mine som er i barnehage alder sier at det lokte vont, og så er det kjæresten min som slite vledigt med ånden min. Ellers ser jeg at når jeg snakker med folk så tar de et ekstra steg bak når jeg begynner å snakke :nedfor: Kanskje dette er noe jeg bare må leve med :confused:
Supplerer litt her: "Occasionally, someone will ask why their low-carb diet isn’t working as they think it should be. One of the first questions I ask is whether they are eating products with a lot of sugar alcohols such as maltitol. Although it doesn’t have the same impact on every individual, this one ingredient has been known to stall many a well-intentioned dieter. Here’s why." Les resten her.
Er vanskelig å gjøre noe med ånden siden den ikke kommer fra bakterier i munnen men er et biprodukt av forbrenningen, hvis du spiser ketogent vel og merke. Må nesten ha noe konstant i munnen i så fall som dunster mer enn ånden.
Ang. dårlig ånde:
Jeg tygger fenikkelfrø. Jeg aner ikke om det er noen karber i dem, for det har jeg ikke klart å finne ut, men det jeg tror i hvert fall ikke det er mye. Fenikkelfrø smaker anis, og er bra for magen. Det gjør også at man ikke blir så fort sulten. Man må nok ha litt sansen for anis hvis man skal like det, men jeg syns det er kjempegodt (kanskje fordi jeg fikk det som godteri av farmor da jeg var liten).
Det er å få kjøpt i helsekost og på apotek. Vet også at man får kjøpt det i innvandrer-forretninger, men de er ikke like gode, mulig de "mangler" litt behandling (varme beh eller noe).
Ta en liten klype i ny og ne, og tygg i vei:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.