< Tilbake til oversikten

Kan man begynne på ketolysekuren midt på dagen?

heartLV sa for siden:

Kan man begynne på ketolysekuren midt på dagen?

Altså viss man allerede har spist vanlig frokost?:)

trillian78 sa for siden:

Ja, hvorfor ikke? Ingen grunn til å vente til i morgen :)

Lykke til :heia:

heartLV sa for siden:

Åh,så greit da:) Bare tenkte at da blir det jo mer en 15g karb i dag. Men lagrene tømmes jo fordiom,ettersom jeg bruker og ikke fyller på.

Jeg lurer på en ting til. Er det farlig å gå på denne kuren selv om man ikke er overvektig,men ønsker å gå ned til en vekt man trives med? Leste i boka at det bare var for de som ønsket å gå ned mye. Jeg skal bare ned fra 57 til 50.
Er veldig lav. Så 50 for meg er ikke for lite:)

Mistral sa for siden:

Jeg er ingen ekspert altså, men jeg tenker at jo fortere man kommer i gang med nytt kosthold, jo fortere vil man komme i ketose selv om dagen i dag kanskje ikke blir en "perfekt" ketolysedag.

Jeg er heller ikke overvektig, men prøver ketolyse for å bli kvitt de siste 5 kosmetiske kiloene. Uten veldig overbevisende resultater så langt, dessverre – men jeg trives med kostholdet og håper det løsner etter hvert (eller at jeg finner ut hva jeg må gjøre annerledes), selv om kroppen muligens vegrer seg mot å oppgi sine siste reserver.

Photobscura sa for siden:

Jeg må si jeg liker at du er så ivrig :D Ikke noe "jeg begynner på mandag" liksom :D

Det jeg tror ideen om at kun folk med overvekt på 10+ skal kunne begynne på Ketolyse eller andre ketogene dietter baserer seg på, er at det er mer effektivt enn lavkarbo uten ketose, og har lite å si ellers. Mange fortsetter å leve ketogent selv etter endt vektnedgang, fordi de trives med maten og følelsen kostholdet gir i kroppen, og noen har også for høy karbohydratfølsomhet til å kunne spise på f.eks Lindberg-nivå. 15-20 kh fra grønnsaker som vokser over jorden, og fett- og proteinrik mat har veldig få vondt av. Lykke til! :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.