< Tilbake til oversikten

Hvor lenge kan man stagnere?

fagremøy79 sa for siden:

har gått ganske greit og fort ned til nå men har siste en og enhalv mnd. stagnert på 92-93 kg.... ikke søren om di har tenkt å forsvinne.... vil på 80 tallet, vil dit NÅ!!!!!!!!:mad:
blir litt deppa av vekta når den står stille så lenge.....
gjør alt likt som før når vekta gikk ned :(

Carisma sa for siden:

Hmm, kanskje kroppen har skjønt tegninga, og må lures litt igjen?

Liv:) sa for siden:

Menneskekroppen er ikke "laget for" å ha tilgang til så mye mat som vi har i dag, og den ønsker derfor å spare på fettet slik at den har noe å bruke ved dårligere tider (matmangel). Derfor tror jeg nok det er et poeng at kroppen må lures videre ned i vekt etterhvert ja.

troya sa for siden:

Noen gode råd om hvordan man lurer kroppen videre?

Photobscura sa for siden:

Du har jo passert tidsrommet for hva man kan kalle et platå (fire uker), så jeg skjønner frustrasjonen din.
Hva spiser du i løpet av en vanlig dag? Spiser du mye erstatningsprodukter som lavkarbobrød, kunstig søtning, sånne ting? Spiser du mye meieriprodukter? Drikker du nok vann? Har du mye stress i livet ditt om dagen? Har du noen sykdommer relatert til stoffskifte eller hormonubalanse?

Til syvende og sist er det dessverre kroppen som bestemmer, og når man tenker på den tiden de fleste av oss bruker på å bygge opp den overvekten vi til slutt sitter med, så burde vi egentlig ikke ha det så travelt ;). Kroppen vil følge etter når den er klar for det, og de fleste opplever at det stopper opp en tid, for så å rusle ned igjen.

En annen idé er å måle seg med målebånd i tillegg, det er godt mulig at du går ned i cm selv om vekta står stille!

troya sa for siden:

Ok, har enda ikke kommet til noe stagnasjon når det gjelder vektnedgang:). Er veldig fornøyd med de første 5 kiloene siden eg er på den 2 uken nå:heia:.
Men tar i mot alle tips.

Beklager, Troya, jeg siterte deg i den tro at du var trådstarter ;)

fagremøy79 sa for siden:

har lavt stoffskifte men går på medisin pga dette, men merker at mensen er helt ute å seiler så kanskje det er en indikasjon på at det er noe hormonelt???
spiser egentlig det samme som før ,men må innrømme at vann drikkingen går det tråkit med.....
får vell prøve å drikke mere vann og bevege meg mer og se d ann:) håper bare noe begynner å skje snart:rolleyes:
uansett så blir det lavkarbo for livet for meg for er i topp humør ellers og helsen er bra med ett sånn kosthold:stortsmil

De fleste opplever at menstruasjon er litt på bærtur en stund, når vet jeg ikke hvor lenge du har holdt på, men det tok meg i alle fall seks måneder, om ikke mer, å få syklusen på plass igjen. Det er fordi kostholdet kan virke hormonstabiliserende.
Det er viktig å få i seg nok vann! Det genereres en del mer kroppsvarme, og energiomsetningen økes på ketogen kost, og da trenger man vann på tanken ;)

Lykke til!

fagremøy79 sa for siden:

tusen takk for gode svar:)
har holdt på siden begynnelsen av januar:)
satse på at alt ordner seg fort og at jeg blir flinkere å drikke vann....:rolleyes:

Bellabo sa for siden:

Fagermøy.. jeg må få gratulere deg så mye med en fantastisk vektnedgang :)
Nesten en kilo i uka i snitt ser jeg :)

Stå på vidre, så løsner det sikkert..

fagremøy79 sa for siden:

tusen takk :) ja ser ut som noe begynner å skje igjen....drikker mere vann nå :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.