< Tilbake til oversikten

Lurer på et par ting ...

Jompi sa for siden:

Hei, jeg er en gutt på 18 år som ble satt på lavkarbo diett for en stund siden, av moren min som hadde lest boken 'Bedre uten brød' av Wolfgang Lutz.
Jeg prøver å trene aktivt styrketrening, men det er vanskelig fordi jeg er plaget med IBS.

Jeg lurer på om noen har noen erfaringer med å bli bedre eller 'mer stabil' i magen etter å ha følgt en lavkarbo diett?
Jeg lurer også på hvor linjene går, er det generelt sett lov med en 'kosedag' der man kan ta seg ei cola, eller noen pils, av og til?:rolleyes:
Og har noen noe erfaring med lavkarbo dietter og trening? Noe jeg burde tenke på?

Takk for alle svar og innlegg.

Jeg vet at jeg kunne lest alt dette i boken, men fikk bare lest ett par sider før den ble lånt bort til tanten min. :p

Kula sa for siden:

Jeg vet ikke hvor lenge du har gått på lavkarbodiett, men det kan hende at IBS forsvinner hvis du kutter ut alt av kornprodukter og ellers skjærer kraftig ned på karbohydratinntaket.

Om det er lov med "kosedag" eller ikke er det du som bestemmer. Hvis du er overvektig og skal ned i vekt vil du antakelig oppleve at vektnedgangen går hurtigere hvis "kosedagene" er få. Det går jo an å kose seg med nakkekoteletter også! Hvis du ikke skal ned i vekt behøver du jo ikke være fult så streng.

aslaug sa for siden:

Hva er ibs?

Jompi sa for siden:

IBS, Irritable Bowel Syndrome, eller Irritabel tykktarm syndrom..
en.wikipedia.org/wiki/Irritable_bowel_syndrome
Her i Norge er det stortsett hvor legene plaserer deg når dem ikke er sikker på va som er galt. :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.