< Tilbake til oversikten

Hva kan jeg bruke eggehviter til?

troya sa for siden:

Sliter med og få brukt opp alle eggehvitene, er det noen som har en oppskrift på noe godt der. Enten det er til middag eller til kos (kaker og liknende)

trillian78 sa for siden:

Ligger en tråd her med tips til såkalt kos (kokosmakroner, sorbet med mer) laget av tilovers eggehviter : forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=839

Men jeg skulle også gjerne hatt noen tips til hva slags ordentlig mat man kan lage med eggehvitene. Jeg er ikke så glad i disse lavkarbokakene, så det har gått mange eggehviter i vasken for min del.

troya sa for siden:

Er litt enig der ja, prøver å begrense slike kose ting siden eg er litt redde for å gå over til "gammel" kose mat, så er vel mer på jakt etter noen middags oppskrifter :)

Yonah sa for siden:

Jeg heller de i et beger og sier til mannen at han kan steke seg speilegg... Også lager han seg et svært speilegg i en liten panne... med 1-2plommer og masse hvite:lol:

trillian78 sa for siden:

Hmmm... Må skaffe meg en mann jeg da altså :D

Maimor sa for siden:

Hva får dere så masse eggehvite til overs av da?

Yonah sa for siden:

feks eggemjølk og eggerøre... Bruker flere plommer enn hviter... Og i eggemjølk bruker jeg bare 2 plommer, smaker bedre enn med bare egg synes jeg.

Carisma sa for siden:

Hmm, er det ikke flest eggehviter i ostesuffle?

Bee sa for siden:

Jeg lagde ostesufflè i går, og da brukte jeg alt. Både plommer og eggehviten.

supha sa for siden:

Jeg har over 14 eggehvite i fryseren, men var så uheldig å miste en liten flekk med eggeplomme oppi. Så nå får jeg ikke vispet de sammen til noe godt:rolleyes: Regner med at de ikke vil bli stive pga eggeplommen.

Adriane sa for siden:

Denne tråden burde være samlet i en. Klistret.
Adm?
[color=darkgreen][/color]
1,2 kg kyllingfarse
9 eggehviter
1 ts salt
1/2 ts kvernet pepper
tilsett krydder du liker
[color=darkgreen][/color]
La hvile kjølig i 30 min.
Form til avlange staver eller rundinger og stek i panne
ved middels varme i ca 2 1/2 min på hver side

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.