Jeg kan ikke gi bort innholdet på CD en hverken som kopi eller mp3. Men jeg har lov til å lage mp3 filer til eget bruk. Men hvor går grensen til at jeg ikke har lov å "bruke" musikken lengre?
Hvor mange kan jeg ha på en fest før det blir offentlig avspilling? Er det noe musikk som har andre rettigheter/bergrensninger enn annen musikk?
Hvordan ville det være om jeg spilte av musikk på nettsiden min? Selvfølgelig sikret det slik at ingen kunne laste ned filene, bare lytte... :cool: Ville det vært lovlig? :p
Kan forøvrig legge til litt personlige synspunkter.
Hvis du har en fest med mer eller mindre inviterte gjester er den privat. Har du hengt opp plakater over hele byen "FEST HOS MEG", så er den kanskje av en mer offentlig art... for å si det sånn
Tror faktisk du kan brenne en CD og gi den til din mor uten at du gjør noe galt. Det er noen regler her om nær familie/venner. Er ikke sikker på dette, men mener å ha lest noe om det!
Fikk akkurat bekreftet dette av sambo!! Så lenge det er en nær forbindelse (til familie/venner), og det ikke er noen økonomisk vinning skal det ikke være noe galt i det. Det er vel heller et spøsmål om definison av nær forbindelse.
Kan forresten anbefale [url]www.uhort.no[/url], masse gratis musikk av norske undergrundsband!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.