< Tilbake til oversikten

En sprekk

Prøverigjen sa for siden:

Jeg hadde en sprekk på søndag, spiste en hamburger med brød og salat med mais og hele pakka, og toppet det hele med en korneis etterpå. Hvor lenge skal jeg straffes for dette? Hvor lang tid tar det normalt å komme i ketose igjen? Null utslag på stix'n i dag også.... :(
Vet det blir lenge til neste sprekk!

Gerd sa for siden:

:klem:

Det er veldig individuelt, alt fra 0- 2-3-4 dager...

Meeen, ikke tenk på det eller straffe deg for dette. Bare fortsett i god tralt :)
Snubla har vi alle gjort. Sett det på konto for erfaring :ja:

Yonah sa for siden:

Signerer Gerd. De fleste av oss har snubla, bare fortsett med riktig mat og ikke bry deg så mye om stixene, du går ikke fortere ned i veket av de i allefall.

nonta sa for siden:

Jeg er blant de som faller for fristelser av og til..Jeg kategoriserer sprekkene som "forsinkelser" :-)Jeg kommer raskere igang igjen hvis jeg trener. Da får du raskere forbrent karbohydratene som har lagret seg vettu.(For eksempel gå en lang gåtur med noen bratte bakker i..)
Jeg spiste også burger og is på søndag, he he..

Ivory sa for siden:

I dag har jeg tenkt på hvor forskjellige vi er alle sammen... Jeg har vært i ketose hele tiden, og ikke hatt noen sprekk, men i går var jeg på fest og tenkte at jeg da kom til å gå ut av ketose. Jeg spiste det vi fikk servert, og jeg tenkte at det får gå denne ene gangen siden det er fest. Heldigvis var det både kjøtt, grønnsaker, ost og mye olje, men jeg spiste også pasta, potet og mye dessert.. :o Tok en stix senere, og var helt sikker på at jeg ikke fikk utslag, men det gjorde jeg!:confused: Var selvfølgelig glad for det, men så rart da:confused: Morgenen etter hadde jeg til og med gått ned en halv kg. Stixen ble tatt over to timer etter at jeg spiste, og jeg hadde drukket mye den dagen - til og med mye hvitvin, likører og martini... Var en litt lang gåtur hjem - kanskje det var det som "reddet" meg?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.