Jeg er en veldig kresen person som elsker sjokolade, is og boller.
Jeg spiser løvbiff og kylling annenhver dag, for det er det eneste jeg kommer på at går an å spise.
Men problemet er at jeg går på skole, altså jeg studerer. Da er det greit å spise på skolen, så jeg lurer på om noen har noen tips for oss kresne ? er trist å spise omelett hver dag.
bruk litt balsamic/olje/sennep til dressing på en kyllingsalat. Det gir det litt andre smaker.
Så er det sånn at hvis du skal være kresen, så blir det mindre å velge mellom. Jeg liker IKKE omelett, så det spiser jeg bare av og til. Enten må du bare finne deg i å spise mer variert (og mat du ikke setter på topp 10 lista di), ellers blir det ensformig.
Til lunsj på skolen ville jeg foretrukket salat. Hvis ikke kan du lage deg noen lapper eller pannekaker.
Først og fremst; Prøv deg fram! Kanskje du liker mer enn du tror? Kan du egentlig si du ikke liker det før du har smakt det? ;)
Og prøv forskjellige krydder, ting smaker veldig forskjellig med forskjellig krydder på.
Har du tilgang til mikro på skolen? Da er middagsrester genialt, så lenge du varierer litt mer enn løvbiff og kylling, såklart :p
Kjøttdeig er godt, du kan lage former med kjøttdeig, fløte/creme fraiche, grønnsaker og ost på toppen, lag masse og frys ned. Eller kjøttkaker. Ellers er kylling også godt i form. (kylling kokt i cremefraiche=nam!) ta en titt på oppskriftsforumet en stund du er sulten (funker ikke når du er mett), og noter deg alt du har lyst på.
Prøv ut nye krydder!
Jeg begynte også som kresen når jeg først begynte med lavkarbo, hatet blomkål og brokkoli, men når jeg fant ut at jeg slettes ikke behøvde å spise de som de var, ble alt bedre. (blomkål/brokkolimos, blomkålsalat (smaker som potetsalat), revet blomkål"ris")
Jeg spiste et guddommelig måltid i går: En kyllingfilet med bacon surret rundt på grillen, blomkålsalat og hjemmelaget bernaise-saus (enkelt når man først har taket på det). Ååååå, så godt!
Jeg bruker mye disse ferdigblandingene med salat fra butikken, så varierer jeg innholdet i salaten med den som "base", stekt bacon, kokt egg, kylling, fetaost, olje, hvitvinseddik, hjemlagd karri eller rømmedressing. Nam nam... Så velger du forskjellige gr.saker til salaten alt etter som:D Noen dager har jeg både kylling bacon og feta i salaten, andre dager bare en av ingrediensene. Lag gjerne salaten kvelden i forveien, så kan du sove litt ekstra på mårningen;) Kokt egg og "Hellmann`s" majones er et fint frokost alternativ om du ikke rekker å spise hjemme. Ta det med deg i sekken!
Viss du liker spekeskinke av div. slag, så kan du ha en pakke med deg samt seterrømme i en liten boks, og ev. litt Gilde Pepperoni (min favoritt blandt pepperoni!) Husk å drikk masse vann når du spiser spekemat, mye salt. '
bruk underforumene her! Masse gode oppskrifter og ideer.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.