Er helt fersk på dette med Ketolysekuren,men har forstått det sånn at man skal prøve å holde karbohydratnivået på et minimum og at potet,ris og pasta er blant det som er "forbudt"?
Men dette kan bli et problem når man har familie og små barn tenker jeg?
Så da er det jo bedre at jeg selv finner meg et alternativ til disse tingene og heller tilbereder dette til meg sel og at mann og barn fortsatt får potet,pasta og ris...
Så nå lurer jeg på,hva spiser dere til middagen i stedet for potet,pasta og ris?
Jeg bruker grillet/stekt aubergine i stede for potet, da jeg syns både smak og konsistens ligner mest. Har også brukt den i stede for pastaplater i lasagne med ok resultat.
Jordskokk har lite karbo, men det selges ikke i så mange forretninger. Det gror som ugress så har du hage kan du plante det.
Jordskokkmos med litt fløte (evt også smør), evt litt parmesan. NAMME! Det er som en frisk og god potetmos.
Til fisk lager jeg spinatstuing (m vårløk, fløte og ost) og har en grønnsak til.
Jeg har en linsestuing jeg også av og til lager, men den er jeg litt mer forsiktig med.
Ellers spiser man vel ikke helt samme mat, du kan bare lage grytene litt tykkere så trenger du ikke verken potet eller ris.
Ellers så koker jeg litt pasta, ris eller potet til ungene. De merker ikke om jeg og mannen ikke forsyner oss av det. For dem er middagene slik som før omtrent.
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.