< Tilbake til oversikten

FUN-light saft

Tonemi sa for siden:

Jeg er av de som ikke er så flink til å drikke vann...Har VELDIG lett for å ta meg saft (fun light) istedenfor vann....Jeg er mye flinkere å få i meg veske så lenge jeg ka ty til saft enn vann:o
Kan søtningsstoffene i saften gjøre slik at vekt nedgangen min stopper opp.....????:confused:

Yonah sa for siden:

Ja, det kan stoppe vektnedgangen din. Jeg må være veldig forsiktig med søtningsmidler.
Og søtningsmidler er jo ikke noe man bør få i seg daglig, det er vel ikke akkurat sunt eller anbefalt.

Hva med vann med sitron/limeskive og isbiter? Det er kjempegodt! Mye friskere enn bare vann.

Lilleboble sa for siden:

Skader det å ha 2ss fun light i 1/2 liter vann? Synes det er myyye lettere å få ned vannet da.

Liv:) sa for siden:

Prøv. Man dør neppe av det, og om det stopper vektnedgangen er det jo bare å slutte.

Det er viktigere å få i seg nok væske enn å være "korrekt" til enhver tid, og jeg skjønner godt problemet med å få i seg nok vann. Jeg blir rett og slett kvalm om jeg drikker for mye vann, og da drikker jeg heller Fun Light enn å drikke ingenting.

Merker ingenting på vektnedgangen (går ned i vekt uansett hva jeg drikker), så det er nok veldig individuelt.

Luna* sa for siden:

Jeg har gått ned nå de to siste ukene uten å drikke vann. Jeg klarer ett glass om dagen, men ikke noe mer. Kanskje du kan prøve deg frem, bedre å drikke noe du liker enn å ikke drikke i det hele tatt.

Gerd sa for siden:

Ja, søtstoff kan hindre vektnedgang. Det er veldig individuelt.

Vann er viktig, men:
Bland deg heller litt tynn funsaft enn ikke å drikke noe. Og prøv heller å øke vannmengden etterhvert :)
Ref Ketolyseboka side 30, der det bl. anna står:
"Ketolysekuren inneholder mye protein, og dette gir en del avfallstoffer som må skilles ut via nyrene med urinen. For å unngå belastning av nyrene er det derfor ekstra viktig at du drikker tilstrekkelig med vann."

:)
Edit: Vann kan friskes opp med sitronskiver, appelsinskiver, agurk, sitrongress osv for å få en annen smak og friskhet :ja:

Carisma sa for siden:

Og da slipper man søtningsstoffer, e-stoffer og andre skumle ting. :ja: Favorittene mine på denne tida er noen jordbær eller bringebær i vannet. Skal prøve rabarbra også :rolleyes:

Lilleboble sa for siden:

Jøss, setter jordbær og bringebær smak på vannet?:rolleyes: Det mp prøves:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.