< Tilbake til oversikten

Sjokkert!- 13 kg på en uke!

supha sa for siden:

Satt og så på slankekrigen i går. Han ene deltageren hadde gått ned 13 kg på en uke!!! Trodde nesten at det ikke var mulig. Sikkert mye vann, men allikevel:eek:

Lava sa for siden:

Ja :eek: :eek: og enda mer :eek:

supha sa for siden:

Det er vel umulig for feks meg å gå ned så mye på en uke. Uansett hvor mye jeg hadde trent og sultet meg. Helt syyyykt! Ho som måtte ut hadde jo "bare" gått ned 4 kg!!

Yonah sa for siden:

Tenker vedkommende hadde vannvittig mye vann i kroppen i tillegg til at de blir drevet umenskelig hardt.

Kanutten sa for siden:

Nå så ikke jeg denne tv-greia, men en bekjent av meg ble liggende syk og gikk ned 11 kilo på ei uke. Mannen var mager fra før av... nå ble han skikkelig mager..
Bror min brukte i mange år å "rense" kroppen ved å bare drikke ymse utvalgte drikker i ti dager. Han gikk på det meste ned 12 kilo, også han tynn fra før av. Han gjorde det for helsens skyld; mente han ble myyyyyye sprekere og renere etterpå. (Nå går han på lavkarbo for det renser likegodt, sier han :p)

MEN, hvordan går det an å oppnå et så stort vekttap på så kort tid?? Uavhengig om man er med i slankekrigen, syk eller faster??? :confused:

Hillelille sa for siden:

De går så fort ned den første uken av to grunner
1)Maten deres er tusen ganger sunnere før, den kommer oftere og i mindre rasjoner. Man kan si hva man vil, men omtrent alle "slankekurer" baseres på å kutte mye av karbohydratene og usunt fett. At vi her velger å si at vi går på lavkarbo er bare en annen måte å si at vi spiser sunnere på.:D

2)De trener hardt og de trener mye. Etter min mening, som både er feit og trener ekstremt mye, så går de for hardt ut med treningen til å begynne med. Folk spyr jo av det. Riktignok er dette mennesker som blir andpusten av å gå to trappetrinn, men herrejessus, man trenger ikke sette dem til å SPRINGE en halvtime den aller første dagen. Og det er det de gjør, de trener dem i timesvis hver dag, flere ganger om dagen. Jeg kunne jo godt vært med på slankekrigen og sprunget på tredemølla i en time, for jeg klarer det;), men det gjør ikke de fleste av deltakeren og det er vel akkurat derfor de er valgt til å være med.

Og det er klart, mannfolk som veier 160 kg går veldig fort ned da, når maten er redusert til ingenting i forhold til hva det har vært, og aktivitetsnivået har øket i forhold til hva det har vært:)

Carisma sa for siden:

Dessuten tror jeg de har spist før første veiinga... For å få det til å se enda mer imponerende ut. :cool:

Alkazelters sa for siden:

Et triks i slike situasjoner er å drikke 4 liter vann rett før første veiing, for deretter å dehydrere seg det siste døgnet før veiing. Da er det fullt mulig å få til 5-6 bonuskilo. (noe som selvsagt er idiotisk)

Kanutten sa for siden:

Jeg vet at hverken bror min eller naboen min drakk vann bevist bare for å ha høyest mulig vekt FØR både sykdom og faste... Hva de i slankekrigen har gjort vet jeg seff ikke... Jeg HAR fasta 10 dager jeg også og gikk da ned 8 kilo, 2-3 kg kom på igjen. Men er det sunt???

Yonah sa for siden:

Dette fungerer bare på de to første veiingene. Dehydrerer de seg på andre veiing, må de gjøre det på veiing nr 3 også, for å få riktig resultat, så noe slikt ville jo være idiotisk.

Skautrollet sa for siden:

Om det var det samme programmet jeg så for en tid tilbake hadde vedkommede lagt på seg med vilje uken før. Han hadde spist masse salt(!) nettopp for å legge på seg vannvekt,- altså en del av spillet.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.