< Tilbake til oversikten

Siden det er sommer og istid nå

*pippi m gutt og jente* sa for siden:

Hvilken is og litt sånn koseting kan man spise litt av når man lever på lavkarbokost? :D Trenger litt snacs innimellom.. Har dere 1 kosedag i uken hvor dere spiser det godteriet dere har lysst på? hehe..bare snopesp.mål dette=))

Carisma sa for siden:

Hjemmelaget is av vispet kremfløte og frosnebringebær :)

Yonah sa for siden:

Søk på jukseis, det er godt og kjapt.
Ellers skal du jo lage masse ispinner av hjemmelaget is av kremfløte mm.

Eller saftis av lettsaft, eller sikkert sorbèt av den også.

trillian78 sa for siden:

Hvis du skal holde deg til ketolyse, så er det absolutt ikke anbefalt at du har en dag i uken der du spiser det godteriet du har lyst på. Da går du rett og slett ikke på ketolyse, du vil opprettholde søtsuget, og minsker mulighetene dine til å lykkes. Hold deg til ketolysekosten en stund og søtbehovet forsvinner av seg selv.

Ellers går det an å lage din egen lavkarbovennlige iskrem på denne måten:

• Et par never frosne bringebær
  • En god klunk fløte
  • En eggeplomme
  • Evt. litt vaniljestang (bare frøene på innsiden av vaniljestangen skal brukes)

Kjør sammen med stavmisker eller i blender.

Iset sa for siden:

Jeg kjører frosne bringebær sammen med litt søtstoff, fløte (ikke pisket) og egg som jeg har pisket litt tykt først. Så har jeg det i en boks i fryseren, dødsgodt! Må stå litt på benken før du ruller kuler av den med en skje. Namme!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.