Yonah sa for siden:
Ja, hva forslår du?
Det er meldt fint vær i de neste 3 dagene her, og vi kommer til å grille... Tenkte på laks en dag, men hva er godt og frisk til i varmen?
Yonah sa for siden:
Ja, hva forslår du?
Det er meldt fint vær i de neste 3 dagene her, og vi kommer til å grille... Tenkte på laks en dag, men hva er godt og frisk til i varmen?
scartz sa for siden:
Jeg elsker agurksalat :)
Og revet gulrot (er ikke heelt ketolysevennlig da men..)
Ellers kan du jo koke noen egg, skjære dem opp i biter og ha dem i smelta smør med baconterninger og noe gressløk! Det er godt å helle over fisken :)
Yonah sa for siden:
Hvordan lager du agurksalat? Det er sånn skiva agurk? Kan noe rømmedressing være godt til kanskje? Hva slas krydderier har man i da? Sitronsaft, kverna peppe og hvitløk?
agathe85 sa for siden:
jeg pleier å bruke raita til kjøtt-friskt og godt!
kutt 1 agurk, 1/2 gulrot, 1 rødløk og 2 tomater (fjerne frø massen inni). Tilsett 5 dl matyoughurt, salt og pepper, paprikapulver og litt koriander. La stå litt kaldt før servering. Netto karbohydrater er 7,3, og posjonen er beregnet på 8 styk.
Zincite sa for siden:
Tror tzatziki vil være godt til :)
Har tenkt å teste ut med tyrkisk yoghurt en dag det passer slik :)
Fra tine.no :
froken sa for siden:
Det beste jeg får til laks er reke og egge salat. nam:D
Da er jeg så god og mett lenge.
Bee sa for siden:
Coleslaw er jo kjempegodt til laks. :)
luringen sa for siden:
salat med rømme!
agurksalat
aioli
grilla tomater
sukkererter, cherrytoamter og olje/balsamico
scartz sa for siden:
agurksalat, da skiver man opp agurken med ostehøvel ja, lar den stå i litt salt og trekke. imens lager du en blanding av vann, sukker/søtning, salt, pepper og litt eddikk. Alt blandes sammen og står i 20 min i kjøleskapet. Veldig godt :)
Nøyaktig oppskrift finner man lett på nettet.
Salat blandet med noe creme fraiche og krydder er også godt!
Safir sa for siden:
Ta de grønnsakene som frister, kutt de opp, putt de i en pakke av aluminiumsfolie sammen med smør, urtesalt og en dæsj creme fraiche. Legg på grillen i ti minutter.
Så enkelt og enormt godt. Ikke noe oppvask heller :D!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.