< Tilbake til oversikten

Grillribbe og laks - stekes i ovn?

en ny vår sa for siden:

Hei.

Jeg har, som nevnt i et innlegg tidligere i dag, kjøpt en del grillribbe og laksefilet stykker. Jeg føler jeg har gjort en god deal, men hva vet vel jeg :o

Har noen tips til hva jeg kan gjøre med dem? De er ferskvare. Kunne tenke meg å steke/grille dem i ovnen før jeg fryser dem.. men hvor lenge og hvor mange grader, se det vet jeg ikke.... Skal jeg steke dem på pannen, ja da vil jeg bli stående på kjøkkenet i timesvis. Det er for fint vær i Bergen til det idag. Her må vi nyte solen mens vi kan :ja:

Er så mye mer praktisk å ha i allefall noe mat ferdig laget i frysen, klar til å tines og spises...

Fnutte sa for siden:

Jeg ville ikke ha stekt dem før jeg fryste de jeg da, for jeg synes de er best nystekt både laks og grillribbe. Tar jo nesten ikke lengre tid å steke dem enn å varme i mikro'n heller.

Grillribbe krydrer jeg dagen før jeg skal steke dem slik at krydderet trekker godt inn i kjøttet. Jeg liker best å grille dem på gassgrillen vår. Ellers ville jeg valgt stekepannen. Ovnen har jeg aldri prøvd.

en ny vår sa for siden:

Takk for svar, Fnutte.

Tror jeg gjør som du foreslår: hiver mesteparten i frysen, krydrer noen og steker dem i morgen... Får ikke sol før litt ut på dagen, så jeg kan gjøre en innsats om morgenen (selv om det er søndag... :rolleyes: )

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.