I går var jeg på vekta igjen og fikk meg en flott overraskelse ....vekta viste 6.9 kg mindre enn den var for 16 dager siden.....Jeg er så glad for resultatet og vet nå med sikkerhet at denne kuren virker på meg;)
Men neste helg har jeg en utfordring.....skal i utdriknigslag....Det jeg tenker er at jeg holder meg til lavkarbo mat ,men har jo lyst å ta meg en drink eller to....
Har dere tips på hva jeg kan drikke????
Wow! For et fantastisk resultat :eek: Gratulerer! :heia:
Når det gjelder alkohol, så drikker jeg vin med god samvittighet. Du kan sjekke sukkerinnholdet i de forskjellige vinene på polets nettsider. Det varierer en del fra vin til vin. Det går fint an å finne viner med så lite som 1 g sukker per liter.
Rent brennevin går også an (whiskey, cognac for eksempel). Eller drinker blandet med lightbrus, hvis du ikke skal holde deg unna søtningsstoffer (eks vodka og lettbrus som sprite zero).
DET er en herlig følelse, når vekta gjør en hopp....NEDOVER!!!
Synes du skal ta deg en drink i utdrikningslaget jeg og kose deg.
Klarer du å holde deg til lavkarbomat den kvelden er det helt ypperlig.
Men ta for all del en drink, eller to!
Det som er aller mest ugunstig for meg er kombinasjoner av mat og drikke jeg ikke skal ha; som vin med høyt sukkerinnhold + "høykarbomat"
Vin og slikt har jeg ikke så mye peil på, men jeg fant sukkerfri cider på rema1000, grevens. Den med eple inneholder 2.5karber pr 100ml, mens den med skogsbær inneholder 0.6pr 100ml.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.